Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

A legzűrösebb hétvége,a nem létező hokimeccs-és SZUPER EMBEREK(Gizus és Ritus)!

2008.12.14. 16:28 lejudit

Nah azt hiszem felkészültem,hogy megírhassam a blogot...ezen a hétvégén rengeteg érzés,érzelem,düh,öröm,vidámság,búcsúzás ment végig bennem! Azt hiszem ezen a hétvégén minden összejött egy nagy próbát kaptam :)
Ami friss és kicsit szomorú vagyok,hogy este nem köszöntem el a francia lányoktól,mert mindent összeegyeztetni sem lehet és nem tudok egyszerre több emberhez alkalmazkodni. De azért,aki ismer tudja hogy lehetőleg kerülöm a búcsúzkodás kérdést-és elmenekülök-ezt most is így tettem!És Lucie a cseh lány megríkatott kicsit ezekről beszélgettünk és én úgy gondolom a három búcsúbulin tisztességesen résztvettem,és vidáman elköszöntünk egymástól...de miért nekem van bűntudatom mindig?!
Elmesélem sorjában a dolgokat!
Péntek:
Gizi és Rita megérkeztek pénteken 17:42 helyett 18: 15re mert csúszásban volt a vonat,na nekem ez elegendő volt arra,hogy lepakoljak a csajokkal,elinduljak Virginievel a hokimeccsre ami 19:45kor kezdődött volna ha nem olvastam volna nagyon félre,hogy ez a meccs valóban létezik,csak Magyarországon rendezik meg. Hivtunk taxit Jasmin segitett,de a kecseg taxi nem jött nekem rohanni kellett és a kolesz elött volt egy nő,aki hangosan telefonált...bekopogtam "Ez egy taxi?" naná hogy nem valami marha nagy tárgyalása volt telón azért állt meg,lányok szarrá nevették magukat-becsaptam az ajtót és nem adtam fel!! 19:00 órakor Reinhard egy osztrák ismerős várt bennünket a jégcsarnok elött..nekem sikerült 19:40re oda is érnem,amit persze szerencsétlen már nem tudott megvárni...és ezt mind telefonszám nélkül! és mint utólag nevetek rajta,jó viccesnek talált!Szerencsére!Még tesómat is felhívtam,mert azt hittem összeomlok,nem tudom mit vártam,hogy segítő jobbot ad a telefonon keresztül és mit kaptam??Na mit?-hát naná,hogy kinevetett! :D már én is nevetek...
A bőgés folytogatott,hogy lehetek ennyire balfék!!Se hokimeccs,se fickó,se program..
NA aztán a heppiend,me ne má nyavalyogja a blogon:
A lányok megnézték a karácsonyi vásárt,ezt meg azt és találkoztunk a téren...éhesek voltunk kebabot ettünk..megnyugodtam,lehiggadtam. Természetesen Giziék Almdudlereztek :D
Amikor hazamentünk éjjel kb 2 ig beszélgettünk a társalgóban és megmutattam nekik a képeimet,amiket eddig gyüjtögettem...azt mondták olyan vagyok,mint egy idegenvezető,mert próbáltam minél több mindent elmondani,mesélni nekik-Ritus szegény már álmos vörös szemekkel ásítozva hallgatta a prédikációmat! Nyomás aludni...holnap is nap van!Mivel sajnos kicsi a szobám,Ritus aludt a fickók szintjén Gizi meg a földön...Bandi mondtam Ritának zárja az ajtót,mert hátha az Adrián rátámad éjszaka :D Szegény félt kimenni pisilni is :))))
Szombat:
Izgalom mentesnek nem igazán mondhatom ezt a napot sem,mert profi vagyok abban,hogyan kell megszervezni faszára a dolgokat,és amennyire akarom annyira nem akar összejönni!"Mörfi,röhögj csak egyszer úgyis elkaplak!" Lányok azt mondták teljesen oké a dolog...felkeltünk 9kor elkészültünk és spontán ötlet alapján (mivel gyönyörű napos időnk volt) Pöstlingbergbe utaztunk Linztől pár km a Dunán túl. Na de igen ám persze,hogy én sem voltam még ott,nem is tudtam,hogy jutok oda...nem hiszek a térképben...az orrom után,vagy bejön vagy nem! Vettünk napi bérletet a buszra és egy bácsit megkérdeztünk,hol van az arra és megvolt,sikerült fent ültünk a buszon a pöstlingbergin..ott,persze hogy kell érintős kijelzös izén jegyet venni-segített a buszos fickó! Na már tényleg fennt ülünk,elindultunk minden klappolt! Ritukám kicsit Gizivel öö hogy is mondjam,nevesincs félreértésen tanakodtak,és azt hittem összeomlok :D De aztán jót nevettünk! Amikor felértünk Pöstlingbergbe,mentünk az emberek után és voltunk a kilátóban ahonnan EGÉSZ Linz panorámáját láthatod,hogy kanyarog a Duna a Lentosz, a Dóm,a főtér... amit tudtam elmondtam a lányoknak...DE most leírom,kis idegenvezetéssel,hogy is eszik ezt a "Pötyingemet"=Pöstlingberg! Gizi elfelejtette mindig a nevét és ez maradt belöle :)))
Pöstlingberg info: 537 méter
Ez saját fordítás(nem vállalok felelősséget)
Pöstlingberg a Duna északi részén fekvő egykor önálló városként szerepelt az osztrák történelemben. Pöstlingberg a magassága miatt védelmet nyújtott a francia háború időszakában és rengeteg katonát eltudtak itt szállásolni a várban. Helyzetének előnye az volt,hogy teljesen ráláttak a Duna partjaira és a másik oldalra is.
Itt található többek között a a pöstlingbergi vasút is,amit fogaskerekűnek tervezett anno Josef Urbanski 1898-ban. De drótkötélvasút lett. Ez valami kabinos kis vonatocska!
Ez a vasút az egyik legmeredekebb adhéziós vasút a világon és 255 méteres emelkedőt tesz meg 20 km/h-s sebességgel! Többet nem tudok róla! Magyarul semmi nincs róla!
Itt található továbbá a pöstlingbergi kegytemplom is:)) Ott nem voltunk...
Továbbá létezik egy barlangvasút is ami 2007ben volt 100 éves vasút. Grottenbahn a neve-és természetesen le volt zárva :) na és ennek a vasútnak van egy mesevilága is,hogy ott a törpék konyhája van,boszorkányok...ilyen gyerekeknek mese és egy kis sárkányba lehet beleülni.

Aztán "Pötyingem " után sétáltunk a hídon a Dunánál,megmutattam a Rathaust, a Lentos-t,Ars Elektronica-t ezek afféle nevezetes épületek! ;) Aztán Gizi szeretett volna,egy olyan szőrös fülvédőt,Rita meg sálat,és cundában' voltunk és Tényleg nem az én ötletem volt,GIZIÉ,hogy bohóckodjunk-nem én voltam! Ez a főmajom :) olyan vicces kalapokat próbálgatott,hogy én is kedvet kaptam..nézegetjük Ritával a sálakat egyszer csak odaállít mellém Gizi egy orosz kutyasapkában meg egy tűzpiros lakk kalapban...nooormáális?! :) De viccet félretéve még ezek a kacatok jól is állnak neki :) Rita volt a fotós -me' ciki :D
Utána voltunk a Sewaban ahol karácsonyi banzáj van és ott is sok kacat volt...de persze Gizi megint mit talált??! Világítós rácsos diszkószemüveget,vettünk is egyet jó lesz giccspartira az még!!Há' bolond!!! :)
Na ez hiányzik Kaposvárról...
Ez után kitaláltuk hamár Linz,akkor Linzer torta-együnk?-Együnk hát! Az egyik legnevesebb cukrászdába mentünk megenni életünk elsőjét és azt tapasztaltuk(Doba egyik tanárunk szavajárása) ,hogy vagy két hetes lehetett,mert nagyon nehezen csúszott az a torta és Gizi,persze ki más beleszúrta a villáját és a süti ketté törött és az egyik fele puff elrepült! Nevetnem kell,nem bírom! NA aztán szépen majszolgattunk de ugye én nem szeretem a fahéjat,hát persze hogy abból állt a Linzer torta...telis-tele fahéjjal! De éhes voltam megettem :) Pedig olvastam már miből áll,mégis azt ettem...:) Mindent a célért!
Ezután Spar és hazaindulás...
Este megbeszéltem Reinharddal,hogy jöjjön forralt borozni velünk,meg utána Altstadt Smaragd koktélozunk egyet-de ez sem így alakult!
NA most szegény fickó nem várakozott annyit,forraltboroztunk meg volt a nagy bemutatkozás...itt kezdődött minden!
Rityukámnak meg volt a boldogsága,megvan a bögre a Weinachtsmarktról :) indulhatunk! Smaragd-zárva...tovább másik hely keresés-Rox karaoke-foglalva céges buli...tovább másik hely keresés-Joseph-céges buli lefoglalva...tovább másik hely keresés-Passage-kávézó...háhá egy szabad asztal,de pucolni kell mert marha drága...tovább másik hely keresés-Mexicana(mehikói étterem,sors fintora) itt megállapodtunk,ülünk,maradunk! ÉRTITEK MÁR mi volt a bajom??
Gizi,Rita Mochitoztak én ittam egy tequila sunrise ...beszélgettünk sokat,nem könnyű az osztrák németet megérteni-idő kell hozzá! ;)
Éjfél körül hazaindultunk,kb... ja és rajtunk kívül senkinek nem volt kedve jönni,franciák punnyadtak...csehek otthon..
Amikor hazaértünk,még szintén beszélgettünk,még mindig volt miről :) Aztán képzeljétek az én kis elveszettem Rita :D alig talált át a szobájába...nagyon vicces volt:)
Ma reggel pedig,megreggeliztünk és úrtakeltünk ,mert ment a lányok vonata 12:07kor elvileg,gyakorlatilag meg 15 percet késett! :) Felraktam őket a vonatra,volt helyjegyük is,minden rendben tutti,hogy Bp. az irány..de csak 3 órát utaznak,mert Gizi apuja volt olyan rendes,hogy arra járt és Győrben leszedi őket a vonatról :)
Csak jelentkeznek... várom!
Örültem nekik nagyon!! :) Szupi volt!! Azt hiszem már jöhetnek a képek:
Fújt a szél...





























Állomáson,helyjegy vásárlás...



























Rita nagyon várta,hogy itt majd lesz hó Linzben...de elolvadt! de "Pötyingemben" volt egy kevés még!




































Pöstlingberg- Törpe




































Pöstlingbergi Panoráma---kattints a képre---








Kegytemplom-ez a templom látható Linz belvárosából is...majd egy későbbi fotón...

































A közös kép...





























 egy törpe...Gyeeeree ide :))

























Kattints a képre












































...és láttunk egy őzikét is...

























Linzi lányok

































Az elkészült Linz Kulturinformation előtt

































Ritussal

























Kattints a képre!














Dunánál...

























És a piros golyó is...volt Linzben most!! De hogy kaphat levegőt???

























A kutya és Tom Jones :))

























A poén,hogy jól is áll neki!!


















































De jó is lesz giccs partin :))

























Ritus és a Linzer Torte

































Linzer torta

























Lányok a Weinachtsmarkt elött/mögött






























Gizi: "Kinyírlak tekintete"








































Mi vagyunk...:))

























Reinhard és én

























Mochito lányok

























Kalandos volt ,meg kell hagyni!! :))
Köszi lányok!!! Nagyon örültem!!
Ez lemaradt: itt voltunk fent!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr33822517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyaa 2008.12.16. 18:01:32

Hát látom mindig bealakitasz az időpontokkal kapcsolatban.De a kalap és sapka próbálgatás az nagyon jó és még jól is áll! A szemüveg az tuti jóóóó!!

vollergizi 2008.12.16. 19:22:29

Először is szuperjó kaland volt a hétvége, szóval ne pánikolj, minden úgy volt jó, ahogy volt:)
Hazafelé még egy apró kalandba csöppentünk: Linz után közölte velünk a kalaúz, hogy ma ugyen nem jutunk haza, mert Bécsből nem engednek tovább egy vonatot sem a magyarországi sztájk miatt. Itt kissé kirázott a hideg, persze Apa egyből felajánlkozott, hogy indul Bécsbe. De a dolog megoldódott, mivel Bécsből indítottak egy vonatot mégis(Csárdás EC:D), amivel végül eljututtun Győrig. SŐT: így még maradt több mint két óránk Bécsben császkálni, szóval ez is jól sült el:D.
Köszi mindent:D!
Ui.: Egyedül Apa volt csalódott mikor, kiderült, hogy nem kell jönni értünk, mert már ráhangolódott egy kis bécsi forraltborozásra, sétafikára.
süti beállítások módosítása