Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Csabikusz Linzben...(-utolsó hetem )

2009.02.08. 15:35 lejudit

Hol is kezdjem?! Jó tömény 4 nap volt ez...talán az elején kezdeném: Csabi Budapestről érkezett, 5 órát seggelt a vonaton (nem sajnálom) :)
Csütörtökön érkezett és ma ment haza,igyekeztünk kitalálni jó programokat,ha már egyszer rászánta magát és kijött!
Egy kép az elején: -talán nem szedi a fejemet,ezért a kis képért!





















- A reggeleket még mindig kakaóval kezdi :)

Csütörtök:
Csabi kb. este 6 környékén érkezett vonattal,aztán felmentünk a koleszbe,pakolás...aztán átmentünk Bandiékhoz a konyhába,ahol általában a gyülekező van többiekkel.
Mindenki tudta,hogy farsangi buli féleség lesz a suliban. Érkezett egy üveg hazai pálinkát(ágyas meggyes).


















Mindenki együtt ment a farsangi bulira...hát volt ott minden,pillangó (ugye Bandi), aztán tranzvesztita, piroska, kalóz, csótány vagy mi volt az egyik srác...
Mi PAvelékkel is a parókát választottuk,mindenki tisztességgel hordta az este folyamán :)
























































































































Simon, Csabi


























Péntek:
Miután felkeltünk nekiindultunk a városnak... Sokat sétáltunk,megmutattam a sétáló utcát,a főteret,az Altstadtot(ami a végén lemaradt) , aztán lesétáltunk a Duna partra Urfahrban sétáltunk kicsit a Duna másik oldalán. Igyekeztem megmutatni egy két linzi nevezetességet a "linzilohannek" :) Sétálás után bementünk az Ars Elekrtonicába,ahol igyekeztünk sokmindent kipróbálni,de nem minden működött. Azt sokaknak már meséltem,hogy volt egy olyan szerkezet,amit ki lehetett próbálni,hogy beállsz egy kis fülkébe,ahol magad elé kell fognod egy műanyag lapot és forgatni magad elött. Ezt megelőzi egy számítógépes analizálás(feltérképezi a tested egy számítógép). Ahogy Csabi is forgatta először láthatta a csontjait,majd az izmait,majd a belső szerveket. Hát igen fény derült arra is,kinek van kinek nincs mutáns testrésze :)
Sajnos nem engedte felrakni a videót amit készítettem,de had' nevessetek már ti is: Csabit kiválasztotta egy idegenvezető aki odahívta,teszt alanynak...háhá Csabi tök jól elszórakozott a dologgal kb. 15 vendég turista előtt és a manus mondja neki tolja lejjebb azt a műanyaglapot,nézze meg mi van odalent ;)
Na szóval mindent rendben találtak! :D Nem nő, csontjai is rendben vannak...
Volt sokminden az Ars Elektronicában,mindenki nyaggat írjam le de nem tudom,mert aki nincs ott nem volt ott,nem megy na! Van sok kibernetikai dolog,robotok,amiket japánok otthon embert segítő robotokként alkalmaznak, aztán még orvostudományi fejlesztések,amik még nincsenek forgalomban..pl.: mozgáskételeneknek protéziseket találtak ki,amik képesek elektromos, számítógépes dolgokkal megmozgatni. Esélyt adhat az orvostudomány nekik is a teljesértékű életre! Csak ezek még nem biztosan alkalmazhatóak,mert lehet hogy csak 2 hétig működnek...
Aztán egy fejpánt szerű valami,ami érzékeli a tér mágneses sugarait...és erre rezgéssel ragál! Aztán...sokminden! Na jó még egyet leírok,amikor én voltam akkor lefényképeztettem a szemem egy masinával,és ennek a célja,hogy az emberek is lássák,hogy minden ember egy egyéniség,pl a szem is megismételhetetlen...ahány szem annyi színárnyalat!















Volt még 3D mozi is,ami Csabinak is tetszett,de mivel sok idősebb figura volt most nem vetítették le végig a kalózos animációs filmet ami nagyon jó...én már 3szor láttam :)
-Volt egy olyan asztal is ahova számok voltak kivilágítva és ha ráraktad az ujjad akkor számok nevezetességeit irta ki...
-Volt egy abakuszszerű valami is,amin világító golyók voltak és huzogathattad,és igy egy képet is kirakhattál belőle...






























































































































































































Ezután találkoztunk Pavellel, MArkétával,BAndival és BAlázzsal és elmentünk korcsolyázni egyet a műjégre! Kis izomláz és fájadalom kísérte a következő napokat! :)
Bandi egész ügyesen korizik már!!!
Balázsról még nem írtam! Ő itt Linzben él egy éve és építész irodában melózik. Pécsi származás! Elvittük kicsit kocsmázni is az altstadtba egyik nap...
Itt találkoztunk egy másik magyar csaj erasmuszossal ( Virággal) -ő nem tudok róla mit írni!
Este hazafelé marha szép volt a Lentos(művészeti múzeum-Csabi) és az Ars Elektronica!
Beszúrok a nem turistáknak egy videót is róla!

 




































































 

Este,amikor visszaértünk,a csehek tócsnit sütöttek nekünk,mert múltkor a lángossal piszkáltak :))
Amikor onnan leléptünk, a két osztrák lányzó Andrea hívtak minket,hogy menjünk a barátaikkal kicsit,dumálgatni!A két Andreával mostanság nagyon összenőttünk!Georgot nagyon csípem ő balról a 2. a fekete Andi barátja!


























Szombat:
Reggel háromnegyed 6 kor kelés volt,indultunk a Dachstein-Krippenstein 2100m csúcsot meghódítani -nagy kívánsága volt hegyekbe menni! Meg is értem, miért! :)
Hja,kemény volt!!!NAgyon kemény...-de ehhez el kell mesélnem egy sztorit. (elötte nap mondtam Csabinak,hogy egy alsó tagozatos osztály meghalt itt a csúcson,mert lezuhantak,mert hirtelen rosszra fordult az idő. -Csabi: Hát,hogyan?)
Ühhüm...másnap megértette!! Javíts ki ha tévedek!
Reggel a vonaton,marha álmosak voltunk -el is aludtunk,de én sumákban nyomtam-ide süss! A kuttttyafááját valaki,csak nem elaludt??? :)))


































Aztán amikor izgisebb részek következtek, HEGYEK Csabi életre kelt!
Mint afféle kis kölyök,az arcára kiült a kiváncsiság! Jópofa volt!






































Voltunk sétálni Obertraunban...mi vonatoztunk,sétáltunk,buszoztunk,felvonóztunk,ami éppen eszünkbe jutott.


































Első pillanatok 2100 méter magasan,teljesen más időjárással,ahogy kiléptünk az ajtón sapka,kesztyű elő,mert fúj a szél,hát jól van had' fújjon :) Itt ez még semmi nem volt! Én teljesen első látogatásom után rá sem ismertem a helyre mert belepte a hó az utakat...de akkor is megmutatom neki,azt a kilátót!!
Nem kellett Csabinak kétszer mondani...
Elindultunk...hegynek,völgynek,már felfelé segítségre szorultam,mert azt hittem nem jutok feljebb. Kaptam segítséget,meg itt még hátszél volt,fel fel lökött bennünket!
Csabival fotóztunk,gyönyörködtünk,fotóztunk...a látvány felejthetetlen,és a mienk!
Marhára fáztam...de nem érdekelt!
Amíg felfedeztük a mindent,addig gyarapodta a felhők...Csabi elkezdi:- Lassan menni kellene..de aztán nem mentünk. :) Így volt a tutti!
-Egy darabig először gondolkodtunk menjünk-e a kilátóhoz vagy ne,mert mélyen van és hogy jövünk vissza alapon..de mentünk!
Akkora hó volt,hogy a méteres növényzet fenyők hó alatt voltak...egyszer kétszer sikerült belesüllyednünk. Egyszer én is térdig eltüntem a hóban,mert valami fenyö köznél nem volt annyi hó,és seggre ültem. Volt egyben egy nagy megfagyott hódarab felemeltem és alatta egy marha mély luk volt-fenyő...bazzeg' tünés innen...hozzátenném rajtunk kivűl turista egy darab sem!!!Saját felelősség volt! Csabi megértette,hogy eshettek le az a kis osztály,amit meséltem!
A kilátónál, a korlátig hó,mellette szakadék Hallstattra!
ODAÉRTÜNK!! GYÖNYÖRŰ....páratlan volt...
közben feltámadt a szél de annyira,hogy pucolni kellett a helyszínről,de nagyon messze voltunk a felvonótól. Hegynek fel,hegynek le...út nincs,szél meg hó meg jégdarabok a szembe...megállni szinte lehetetlen,mert belekapott a szél a kabátba,ha Csabi nincs ott akkor ottmaradtam...helló világ van!! Ezt utólag is köszi! Látni semmit nem láttam,a sapkámat nem tudtam hordani mert lekapta a szél...CSabi meg nevet és nevet és küzd,meg élvezi ezt a helyzetet,én megmondom őszintén kicsit bedaráztam a végére,hogy lejutok-e valaha. Hozzáteszem szuper jó kaland volt...
De eszembe jutottál Szabolcs(tesóm) hogy de marhára élveznéd ezt a szelet...ilyet még nem pipáltál..az biztos!
Csináltunk videót is,közben beszélgettünk Csabival,de a videón olyan mintha tátognánk,nem hallani semmit:) Ezért nem rakom fel!
Csináltam panorámát is...
Komolyan aki nem volt ott,nem hiszi el,mi volt ott fent...soha nem felejtem el
Képek: első pillanatoktól...























































































































































































































































PANORÁMÁK:
(kattints a képre!)




























 






























Zord egy idő volt... :) Kiterült...





























Amikor a bejárathoz értünk...túléltük,nna:)





























Amikor leértünk Hallstattba mentünk kirándulni, volt vízesés,hegyek,tav,szép környék...minden ami kell:)


 





























































Ennek a csúcsán voltunk fent!!!!













































































































































































































Csabinak szerencséje volt,esett a hó is...már megint marha nagy hó van Linzben!!!:))





























 Szóval szuper volt!!! Köszi Csabikusz,hogy eljöttél,legalább tudtam hegyi kirándulni!!
Következő az dupla magas lesz...aztán jöhet a Mont Everest! juhúúú

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr46930206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása