Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Életem első LÁNGOSA...

2008.11.02. 00:20 lejudit

Ma nagyon örültem egy kedves levélnek! Jót kuncorásztam! Ludán Gábortól kaptam levelet,egy nagyon híres-neves Favágó bajnoktól! :) Azt írta,reméli jól érzem magam,mert [...mert én téged csak és kizárólag 100 fogas vigyorral tudlak elképzelni!! ] Ez ma mindent vitt!! Sokat nevettem! Köszi!! -Vigyázz magadra Gábor!!

Először nem a lángossal kezdem...

Volt nálam ma Amélie és Virginie a szobámban,és valamit nagyon-de nagyon rejtegettek. Nem rtettem mi a vigyorgás tárgya,de aztán láttam valami nagyon púposodik a kabátjuk alatt... Hát mi lehetett gondoltam,valamit elkobozott megint a pórnép elől a Virginie. :)
Ez kísértetiesen hasonlít a Szögi,Tibi,Dávid ismerőseimre!Figyuzz!






























Mivel rengeteg felújítás van Linzben gondolta egy ugyan nem fog hiányozni... ;)
De ez a vigyor mellé-nagyon vicces és az örökös kérdés utána "Warum nicht?"-Miért ne?

Aztán Bandi ma volt itt a stadionban foci meccsen is Salzbur-Linz játszott (2:0) .
Jobban nem merülök bele mert nem értek hozzá,max Bandi kiegészíti!

Képek:




















































Ma kora délután pedig a csehek nekünk tócsnit Kartoffelnpuffert sütöttek!! Nagyon finom volt,de máshogy készitik picit ,mint mi!:)) Erőteljesebb íze van!!Majorannás,fokhagymás de nagyon!!
Sok újat tanultunk tőlük...pl.:
Szeretlek- Miluji te!-"milujitye!
Köszönöm- Dekuji
Szaros macska-zasraná cociska-"zászráná kocsicská"
kérlek-prosím
jó napot-dobry den
biztos-samozrejme
A nevem Lénárt Judit.- Jmenuji se Judit Lénárt.
Beruska-katicabogár

Továbbá velünk volt egy darabig a kínai srác Sam is. Bandi vele bandázott éjszaka. Nagyon kedves egy srác!!!Nagyon bírjuk!
Megtanultuk mi a jó napot és a jó éjszakát köszönés!
Leírni nem tudom mert nem tartalmaz az írása számomra betűket!!:D:D
fonetikusan valami ilyesmi: "Csaonszan!"


























ez meg "magjong"






















Lángos sütés:
Egy kis történelem:- Lángos: Egy másik, sokak által kedvelt jellegzetesen magyar étel a lángos, amelynek eredete régi idõkre nyúlik vissza. A lángos tulajdonképpen a kenyér elõterméke: kenyérsütés elõtt a megkelt kenyértésztából kiszakítottak egy darabot, lepényt formáltak belõle és betették a kemencébe a parázs közé. A fellobbanó lángok között hamar megsült a "lángos", vagy "langalló", amit aztán tejföllel megkenve fogyasztott el a család. A városi ember kemence híján forró zsírban, késõbb olajban sütötte a lángost, s az ily módon lett állandó része a búcsús és vásári büfék kínálatának. Manapság leggyakrabban strandokon vagy akár utcai büfékben találkozhatunk vele, de a háztartásokban is gyakran kerül az asztalra, s hagyományos és egyben legnépszerûbb fajtája a sajtos-tejfölös lángos.
Jellegzetesen magyar étel a lángos,magyar specialitás!
-Nem volt más választásom,megszavazták!!

Először is,nagyon féltem,hogy jól besülök...
Úgy tettem minden,ahogy mondták(otthonról). Több,mint egy kiló lisztből csináltam 8 főre!(Pavel,MArketa,Amélie,Virginie,Adrian,Jasmin,BAndi és én)
Szép kis adag lett,de nem győztem sütni,mind elfogyott!! A variációkat figyeljétek,ki hogyan kombinálva ette!
1. fokhagymásan
2.fokhagyma-tejföl
3.fokhagyma-tejföl-sajt
4. sajt-ketchup
5. lekvár
6. lekvár-sajt
7. lekvár-tejföl
8. natúr

Azt hiszem az elismerés megvolt a végén,hogy mindenki evett és mind el is fogyott. Egyet sem szúrtam el!!Mind szép aranybarnácska volt egytől-egyig!!A vége felé lehetett látni a lassulást,hogy nem kapkodják annyira!
Képek a kezdetektől:


































...gondosan,hogy mindenkinek jusson:)


























Amélie bohóckodott...





Ez lett az első tiszteletbeli darab... és így esszük mi otthon!! Ízlett nekik is!!


























Jah és 35 darab lett :)


























Még a szomszédom Jasmin is szívesen kipróbálta a nyújtogatását...






























Örültem :D Pillanatképek:


























Pavel









 




























Adrian




...és van aki már nem nagyon bírta




































Klassz volt!! :)
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr75744836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anya 2008.11.02. 07:56:42

Juca! Látom a lángos elkészült,el is fogyott,ügyi voltál, megérte a fáradozástés a parát..Gratula!

Pötyu 2008.11.03. 19:27:22

Szya Maném!!!!

Gratulálok a lángoshoz, remélem még nekünk is megvillantod majd ezt a képességedet, és mostmár óriási rutinodat!
Vigyázz magadra!
Majd msn-en tárgyalunk!
Puszyllak!

Elmi :D

lejudit 2008.11.03. 19:46:51

Értettem Főnök!! Otthon is Kapiban is kell sütnöm lángost!! 5 euro/pro Stück még így is kell Mindenkinek?? ;) Elmi neked mindent!
süti beállítások módosítása