Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Europapraktikum_közös főzés-szuper este-együtt!

2008.11.28. 00:09 lejudit

Ma 6 órakor volt gyülekező az iskola tankonyháján... mindenki megvette a hozzávalókat!
Én és BAndi pörköltet csináltunk nokedlivel...ez egy igen jellegzetes magyar étel-mindenki ezt várta tőlünk,nekünk meg nem okozott gondot! NAgyon nem volt kedvem eleinte főzöcskézni,de amint odaértünk a sok cucc láttán és akedv láttán megjött az én bujkáló kedvem is! :) Szuper volt! Bandi még nem tudott róla,de rásóztam a nokedli készítését! KOMOLYAN nagyon ügyes volt!!! Pacskolta,gondozta, mívelte a nokedli rejtelmeit! :D
Megcsinálta, kiszaggatta, ügyes volt! ;)
Én közben nyugodtan tudtam csinálni a pörit. Nem kételkedtem,csináltam már sikerült MINDENKI megette egy nagy fazék elfogyott!!
 Nah kezdem... 6 étel volt.
-Gen(Kanada) Kürbissuppe-t csinált ami töklevest takar! és nasinak Cremesucre ez egy cukorszirupszerűséget csinált. Nagyon finom volt... áá még igy,hogy mozdulni sem birok,a kajára gondolok!! NAgyon jó volt együtt!
-Pavel és MArketa,Lucka és Iveta pedig vadasszerű mártás hússal, zsemle gombóccal(Knödel),zsemle szeletekkel és szalonnás,fűszeres káposztával. Nem tudom a nevét ne haragudjatok!
- Amélie és Virginie kétféle töltött palacsintát sütöttek csoki-kókusz töltelékkel és banán vanília puding töltelékkel! Ez is nagyon finom volt...csak tőlük többet vártunk- :)
-és mi a pörit nokedlivel.
Persze mi készültünk el a legkésöbb minket várt mindenki! De jó kajának idő kell!
NAGYON megdícsértek minket,különösen a csehek dicsértek meg!
Tankonyháról: egyszerűen szuper így együtt főzni,illatok, kóstolások-fotók! :) Minden klappolt! Mindenhez volt cucc,edény...minden! És külön helyen főzhettünk,mert adta a hely a lehetőségeket! Kicsit fontosnak éreztem magam,hogy olyat csinálok amiben kedvem lelem. És BAndi is szívesen csinálta!
Bandi csinált egy hülye videót rólam,ahogy porcióztam a pörköltet!
Az ételek sorrendje a következő volt:
1. tökleves
2. Knödel csehek
3. Pörkölt
4. Banános palacsinta
5. Csoki kókusz palacsinta
6. Gen cremesucre-je
Mellé híres borok-fehér-vörös és külön sör. Apropó és megérdeklődtem,itt miért csavaros kupakúak a borok-válasz,mert sok értékes bor büdösödött meg a parafa kupaktól és ezt megelégelték, és egy nagy Experiment indult egy olyan megoldás után,amivel ez a probléma hosszú idő után is kiküszöbölhető! Visszazárható,nem folyik ki, időtálló és megőrzi a minőségét a bornak! Az igazi jó parafa dugó/anyag,meg már olyan költséges,hogy majdnem drágább,mint a bor-ezért lett ez a megoldás! Gondoltam elmesélem,mert én az elején azt hittem,hogy gagyi bor a csavaros-DE NEM!!! :) Már Franciaországban is rengeteg a jó minőségű csavaros bor!! Befejeztem! ;)
Herr Kuschnigg  mindent biztosított nekünk...ezeket az italokat,helyet szervezés! Jól kitalálta!
Had' ne mondjam mint a duda,mindenki kifeküdt a kaják után,még a beszélgetés is nehézkesen ment! DE 6órától este 11 óráig beszélgettünk...borokról,suliról,karácsonyi jellegzetességekröl, ételekről, hja képzeljétek a franciáknál állítólag nincs adventi koszorú... most vagy nem értették mi a koszorú vagy tényleg náluk nincs! :S
Hála Szabolcs tudtam egy két okosságot mondani a Kuschniggnak(amit mondtál pincét! az a különleges épület!) MEgint elfelejtettem a nevét! ;) de körbeírtam és tudta mi az!
Ami vicces volt, hogy Kuschnigg mondta,gogy az itteni hallgatók tanulnak sokat Magyarországról a "von Bákoni" = BAkonyról :D
Felakart vágni,hogy itt vizsgáznak MAgyarország történetéből... azé' megvédtem magunkat,hogy mi többet Ausztriáról meg Németországról! :D
AZTÁN Kuschnigg megszervezi NEKEM azt a síelést MERT van jóbarátja egy oktató és leszervez nekünk egy hétvégét januárban!!!(a csehek érdekeltek még) Lucka tud síelni,Pavel meg snowboardozni jejejeje tanulom is amint lehetőségem adódik rá!! :D
MONDTAM,ADDIG NEM MEGYEK HAZA,míg nem estem kékre lilára magam!!
Huh mit meséljek még?!?!
Holnap megyek korcsolyázni,szombaton 9kor indulás Salzburgba!! Mi kő' még??- ÉLEK, jól érzem magam,kirándulok,használom amit lehet!! :D:D juhuhúúúú
Na kaptok ám egy videót,meg képeket azért!! :) Anyut majd,megeszi a penész,hogy sikerült a pörim! :)
És nincs szebb látvány sok tátott szájtól-amikor vájúra várnak :))
JA és köszi Szabolcs a sajtreszelő és a zacskókinyomós nokedliszaggatónak szánt ötleteket!! De volt a konyhán! :D

...mert minden cseppje kincs.

Képek:























































































































































































Ezt a póló miatt... :)




























































































































Virginie lopja a nokedlit...:)





























































































































...itt a vége,fuss el véle! :)

2 komment

Címkék: főzés borok szuper pöri europapraktikum

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr75792387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bandi 2008.11.28. 15:06:08

Számomra az est kedvenc jelenete:
Gen(Kanada): "Ez hús paradicsomlében?"
Bandi: "Nem, ebben hús van, víz, paprika, bors, olaj, só és hagyma."
Gen(Kanada): "Ó, hát akkor ez nagyon egyszerű!"
Bandi: "Hát persze..."egyszerű"..."

lejudit 2008.11.28. 23:01:08

A tökleveséhez képest a pörkölt az lópikula :D
PAradicsomos hús...=pörkölt! A csehek is jót nevettek!!-kösz Bandi!!
süti beállítások módosítása