Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Amélie,Virginie búcsúbulija,Apfelstrudel,Punsch...

2008.12.12. 00:45 lejudit

Marha szar... egy kegyetlen szar érzés...nem lesznek itt,búcsúzni kell és szarrá görcsöl a gyomrod,hogy elveszítesz két klassz embert! Akárhogy is volt néha..néha irigykedünk a másikra,de nem szívesen engedjük el...mert megszerettük-egymást!
persze sablon szöveg,találkozunk beszélünk,de ez nagy távolság,nem ugrok át a szomszédba németül csevegni francia lányokkal,bolondokkal,akik igen is sokat jelentenek neknünk..
Fos vagy nem fos-Virginienek amikor odaadtam a bögréjét,amit készítettem,elsírta magát,pedig nem az a fajta...asszem erős voltam,próbáltam de egy puszit nyomtam az arcára! ...és csak annyit mond: Judit...és néz,mint egy kiskutya-már korábban is tán milliószor kimondatam,de jó itt,szeretek itt lenni. Sokminden a hatalmába kerített,tán az életemet is leélném itt-ki a fene gondol ilyenekre 22 évesen?! Hülye vagyok??!
(aztán még előkerültek a nyakláncok,fülbevalók készítésének ötlete,amit nekem köszöntek meg és most először láttam Kuschnigg arcán,hogy igen?! te is tettél valamit,amivel a többiek felnéznek rád-ilyen vacakkal,de jó érzés kerített hatalmába...hát értitek már?? Mi más?-és amire rájöttem,hogy otthon sem érdemes mindenkinek mesélni?-MERT NEM ÉRTIK?! Amit korábban nem fogtam fel...mert nem mert azt a választ adtam,amit hallani akartak.. de azt hiszem most nőttem fel a dolgoknak ehhez a részéhez-és egy egy a rengeteg körül..nem vagyok reménytelen..és asszem nem nyavalygok többet!

Na szóval kezdem a szerdával:
Brigiék kivittek a másik karácsonyi piacra,ami más,más hangulat,de mégis Linz...betlehemmel,bődékkal,természetesen heiße Maronival(gesztenye) meg forralt bor,meg puncs meg...




































Aztán tegnap csütörtökön volt Amélie és Virginie partija a szintekröl akikkel megismerkedtek,csoporttársak,puncs főzés,palacsinta sütés..és sok ismerős kézrázás puszi az elmenőknek!
Nem olyan könnyű azt az: Alles Gute-t kimondani-higyjétek el...
Ami Virginie kezében van az körte pálesz-nagyon finom...:)





































Bandi! Azt mondta TÉNYLEG hozzád megy feleségül!!! Nem vicc de már kezdj el spórolni erre a csajra vagy 20 évre előre... :D






















































..és ma voltunk Advent koncerten ,amit a kölkeink a gyakorlóból adtak elő meg az 5. szemeszteres csoporttársaink énekeltek kórusban nagyon szép volt...a kölkök halál édesek voltak!!:)
Nem tudtam fotózni... bocsesz
Aztán mire vége lett a koncertnek akkor Herr Kuschnigg már a puncsot is megfőzte,sőt még az élete első Apfelstrudelét is megcsinálta(ez annyit tesz almás rétes,valami dióval meg mazsolával)
Tehát nem együtt csináltuk...mert ő 6ra ott volt a tankonyhán,de nekünk is ott kellett volna lenni,de a ph-s(sulis) emailünkre küldte a meghivot-és senki nem tudott róla hogy ilyen email címünk is van-ez afféle rendszeren belüli etwas!
Na amit megtudtam: a puncs annyiban különbözik a forralt bortól,hogy 5féle füszer van benne és fekete tea az alapja,és van benne rum,meg narancslé meg almalé...cukor és bor meg vodka :)
Szóval nem ugyanaz! :)
PUNCS

Orange(n), ausgepresst
Zitrone(n), ausgepresst
500 g Zucker
¼ Liter Wasser
Pkt. Glühweingewürz
Gewürznelken
Stange/n Zimt
½ Liter Rum, 80% Alkoholgehalt

 

 

Zubereitung

 

Den Saft der Orangen und Zitronen, sowie die Schale einer Zitrone, Wasser und Zucker in einem Topf gut verrühren, kurz aufkochen lassen, und die Gewürze dazugeben, ebenso Rum dazugießen und ca. 1/4 Stunde ziehen lassen.
Den abgeseihten Punsch noch heiß in Flaschen abfüllen, gut verschließen und ausgekühlt im Kühlschrank aufbewahren.

Hält mind. 2 Wochen und ist in der Vorweihnachtszeit besonders gut und praktisch zum Hernehmen!

Für die Fertigstellung des Punschtees mischt man ca. 1/3 Punsch zu frisch gebrühtem Früchte- oder Schwarztee.

Zubereitungszeit: ca. 25 Min.
Schwierigkeitsgrad: normal

Hozzávalók:
8 narancs és 4 citrom kipréselve,fél kiló cukor, 2,5 dl víz, 2 csomag forraltboros fűszerkeverék,4 szegfűszeg(gewürznelken,talán az)
egy rúdacska fahéj, fél liter rum legalább 80%os legyen :)
Kulissza titok: lehet gyümölcsteával bármivel csinálni,sőt lehet kapni már puncs füszerkeveréket is...
Készítés: sorrend narancslé aztán citrom és kis citrom héj,aztán víz és cukor fűszerek jól összefőzni rá a rum és összefőzni,ez az eredeti puncs-de a karácsonyi piacokon forralt bor is nyomva van hozzá meg víz(lágyítják) -meg az echte puncs nem vörös-az a bortól vörös,az igazi az olyan sárgás(a rumtól)-én a vöröset díjazom!
lehet bele mandulát,diót,málnát mazsolát tenni-az olyan totál pikáns lesz..hogy már Judit nyála csorogni kezd...akkor ezt lehet fokozni narancs oder citrom darabokkal...na szerintem innen mindenkinek menni fog!!
Az Apfelstrudel nem nagy durr,almás rétes-réteslap benne alma reszelve meg dió,mazsola összekutyúva' és sütő! :) Ja a Kuschnigg is biztos réteslapot gyúrt...hahaha :)
Amelie szülei ma már velünk voltak ö az anyukája...:) faggattak franciául..érteni értem nagyjából,de meg nem tudok szólalni a (mádám pomidu-n kivűl)





















































a büszke bögretulajdonosok...a fenti képen úgy örültek neki...:)
Ezeket festettem,meg még egyet de az leszedtem róla mert Iveta búcsú ajándéka lesz és hátha lelövöm a poént elötte...


































































és a csoportkép...Amélie szülei,Gen,Lucie,Amélie, nem tudom a kínai csaj nevét(Jing asszem),Virginie,Iveta,Herr Kuschnigg.(balról)




























Ez az utolsó közös kép... azért szombaton megyünk az Altstadtba inni,meg etwas..meg holnap hokimeccs...vagyis ma-és jönnek a lányok Gizi és Rita! Mi kő' még???!!
(megfáztam,és bebizonyították,hogy lázas vagyok...azt mondták,nem vagyok normális,de ezzel nem mondtak újat!Kissé akadozik a saját nyálam lenyelése,de megmaradok) :D








 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr83818312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bandi 2008.12.12. 14:18:25

Igent mondott, igent mondott!:-) Jó lehetett nagyon a buli, kár hogy nem voltam ott. De sebaj...megyünk mi még Párizsba! ;)

lejudit 2008.12.12. 14:37:17

Párizsba??? Prágába,meg Ustiba meg Kanadába meg Hongkongba is :D:D
De nekem Párizsban vedd feleségül..és ingyen meghívót kérek :))
süti beállítások módosítása