Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Úszás óra és Lucie szülinapja

2008.10.13. 11:18 lejudit

Tegnap ünnepeltünk,de azért tegnap mert a többieknek is kedden órája van. Ma van Lucka szülinapja!!Alles gut zum Geburstag LUCKA!!:))
Tegnap 8kor találkoztunk este a többiekkel a 3.szinten a lányokkal és utána együtt átmentünk a fiú szintre a konyhába szülinapot ünnepelni! Mindenki valami kis aprósággal készült...A francia lányok palacsintát sütöttek,Bandi sütött egy kis kakaós sütit(ennek nagyon örültek) én csináltam egy fülbevalót, a  másik cseh lány Iveta egy Davidoff kávét, a cseh pár Pavel und Markéta pedig csokikat(pl.: macskanyelv-ezt nem ismerik a francia lányok) ajándékoztak!!Lucka hozott bort sokat meg rágcsálnivalót! Megettünk ittunk mindent az este folyamán. Pavel kihozta a laptopját a konyhába és hazai muzsikákat hallgattunk!! Cseh,magyar,francia...mi bemutattuk a Heaven Street Seven: Dél-Amerikát(ugye lányok az egyik legjobb).
Jaaaj meg van egy kedvenc francia zeném: Edit Piaff-Pink Martini:Je ne veux pas travailler
Kis segítség:ha megakarod hallgatni ezt
kattints erre!!
Ezt a Petőfin szoktam hallani otthon és sosem tudtam mi a szösz ez?! Elénekeltem azt a két sort amit tudtam meg értettem belőle a francia lányoknak és voilá már tudom is:))
Azt jelenti: Nem akarok dolgozni,nem akarok ebédelni...magyarul semmit nem akarok csinálni csak (fume) cigizni :))
Annyira tetszik!
Jaj meg az este megnéztük még  a Jozin z Bazin videót amit ismertem ugye a Gizi révén. Hát had ne mondjam mit nevettem rajta!Ez egy cseh specialitás!Azt jelenti ez a videó,hogy Jazin az egy név egy Bazin helyről származik. Valójában semmiről nem szól:))Vicces és kész!!De nagyon sikeres mindenhol!
videó: kattints erre!!
(lesznek később képek is,csak nem kaptam meg a lányoktól)
Aztán még tanulok csehül: Nevem neznam-nem tudom. Egy cseh nyelvtant is sikerült megértenem,ami a nyelvek között csak a cseheknek van! pl.: ha azt mondom. Pavel kedves. de ha neki mondom hogy Pavle kedves vagy!megváltozik a név és minden cseh név igy van kitalálva,hogy ez változni tudjon!Számomra nagyon érdekes volt!Tudok mást is csak nem merem leírni,mert csak fonetikusan tudnám és a csehek mindig rákérdeznek mit írok a blogba,nem elég nekem ezt megírni még le is kell fordítgatnom nekik!Ha látják a nevüket el kell magyaráznom mit írok!áááá:)) Ja de egy érdekesség még Pavel és Markéta nézték az AXN csatornát és ott nekik csehül mennek a filmek,de az összes reklám magyarul van..nna szerintetek mit jegyeztek meg belőle??Na mit??-a fekete,fekete marad...egy buzi mosópor reklámot!!!Amikor mondták,Bandival jót nevettünk!!ááá a fekete,fekete marad..hihetetlen!Tudják még azt ,hogy nem tudom,szeretlek-ezeket már mi tanítottuk!Lucka a blogomról tanulta meg ezt,hogy nem tudom!!Na még a végén jó valamire ez a blog is:D
A francia lány Amélie ezt mondogatja: "Szijá" szia szervusz,szeretlek!!Annyira aranyosan mondja!Szijá de ezt két percenként!!
Virginie: meg ezt két percenként "edzsenesen"-egyenesen,jobbra,balra...ezt még én is tudom franciául! á gauche,á droite Das ist richtig Ámélie?? :))
  Bandi meg szinte tud csehül olvasni:))kész!!De ezek nagyon vicces dolgok ám!!
De mégis a közös nyelv a német...
                                               -Úszás-
 

Ma megvolt az első két és fél órás úszás órám!!Hááávégem van...ez nem olyan,mint otthon!!Itt nem játszunk-itt menteni kell tudni de vagy kétszáz féle képpen! A végén két vizsgát kell tenni! DE ha sikerül,egy igazi érvényes életre szóló mentőigazolványt kapsz!Vagy mi a neve magyarul pontosan?Nem jut eszembe..
Le kell fordítanom a követelményt pontosan:de igyekszem!
-30 percet folyamatosan kell tudni úszni
-100 métert szabad stílusban
-300 Kleiderschwimmen(ezt nem tudom mi,mert a szótáram alap ehhez)
- transzportálni húzni,tolni(ezt majd elmesélem ez a mentés fajtákra vonatkozik)
-50 méteren keresztül menteni 4 különböző mentés technikával)
mivel 25 méteres a medence hossza gondolom,így lesz meg a 4!
A 4 technika:-fej/hónalj/bilincselő/tengerész
Fogalmam sincs otthon mi ezeknek a neve...
- kiszabadítás: fuldoklás megszüntetése,torok,mell és kézkapcsolásos mentés
-25 méteres szakasz merülés
háromszori mélymerülés egy 3 kg-os karikáért
és 20 négyzetméteres területen 6 karika megtalálása merüléssel
-3 urgás egy méteres ugró lécről(fejes,lépéssel,és tisztán fordítva csomagugrás=bomba valami lehet)
- medence szélétől hordágy mentés
-elsősegélynyújtás a vége a vizsgának!
Nah ezt elég volt leírni is!!Ez nem csak játék és mese...nna!De nekem nagyon tetszik!!Retten(menteni)tően fárasztó! Milyen kis humorbon-bon vagyok ma:D Retten-tően:))
A mai órán ezekből a transzportálást csináltuk,húztuk-vontuk egymást baromi nehéz volt!
Kettes és hármas párokban voltunk!Én Stephanie-val voltam!A fejtartós,a hónalj mentés,bilincselős,és tengerész mentést tanultuk!
Ezeket a képeket netről szedtem de ezeket csináltuk:
Kopfgriff/fejmentés



















Achselgriff/hónalj:


















Fesselschleppgriff/bilincselős

























Kiszabadítás pl.:























Na hát ezeket tanultuk ma!!
Nagyon érdekes de nagyon fárasztó,fáj a lában a kezem...jaj majd elmúlik:D
Jó nem???

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr45711279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamaris 2008.10.13. 19:40:58

Kedves Fiam, Bandi! Egyik ámulatból a másikba esem. Az a kakaós süti valami csúcs lehet! A családban már van egy pincér, most pedig lesz egy szakács is. Ha logikusan gondolkodom, már csak a vendég hiányzik. Szívesen vállalom ezt a szerepet. Puszi a csapatnak és külön puszi és köszönet a főszakácsnak!

Pötyu 2008.10.14. 18:32:07

Juditom... Végre idértem a blogodhoz, és nem győzöm feldolgozni ezt a sok mindent, ami ráadásul veled történt :-) Eddig is rád mertem volna bízni bármikor az életemet, de ezek után... :-))
Látom fantasztikus helyeken jártatok. Majd ha itthon leszel, akkor az összes fényképet megmutatod remélem... tudod, a fotózás a gyengém :-)
Érezd magad nagyon jól továbbra is! Hiányzol itthonról ám!
Puszyllak!

Elmi

lejudit 2008.10.14. 19:30:50

Na,Pötyukám!!Hát tudtam én,hogy te jelentkezel!Majd egy két fotós tanácsot nyomhatsz emailen!!Na azzal az életmentéssel várjuk ki a végét...lehet,hogy a próba babámmal együtt fulladok meg!Volt egyszer kétszer,hogy ugye gyakoroltuk a mentési technikát és merültem a víz alá és annyira szorítottam a társamat,hogy jött velem ő is a víz alá!!Na még most is rám mernéd bízni a tikszaros életedet??:D:D sok puszi
süti beállítások módosítása