Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Salzburg kirándulás_Weinachtsmarkt_salzburgi vár_óváros

2008.11.30. 15:59 lejudit

(egy kis ismertető wikipédiáról) ezekhez mellékelem majd a képeket-de ezeket csak azért,hogy kicsit mívelődjetek ti is!
Salzburg, az azonos nevű szövetségi tartomány székhelye a Salzach partján fekszik a német-osztrák határnál. A várost a világ turisztikai szempontból legérdekesebb desztinációi közé sorolják. Az óváros az UNESCO által jegyzett világörökség része.

A Salzach bal partján található az óváros központja, a terjedelmes Residenzplatz. A tér közepén az északi Alpok legnagyobb barokk kútja díszeleg. Itt található a régi salzburgi érsekek székhelye. Az épület termeiben a reneszánsz, a barokk és a klasszicizmus harmóniájában gyönyörködhetünk. A kézművesség, az épület- és tetőfestészet mestermunkái, továbbá freskók, stílbútorok, márványajtók és értékes órák emlékeztetnek minket az akkori idők pompájára és fényűzésére.

A Domplatzon pillanthatjuk meg a Dómot, melyet Szent Rupertről és Virgilről neveztek el. A háromemeletes homlokzat Salzburg jelképe. A hatalmas hajóban 10 ezer ember fér el. Az épület belseje bővelkedik műkincsekben.

Nem mehetünk el észrevétlenül a „Haus der Natur” Múzeum mellett, melyben a természet csodái kerülnek bemutatására és melynek kiállítástechnikája Európa szerte híres.

Naponta több ezer turista szeli át az óváros bevásárlóutcáját a Getreidegasse-t. Wolfgang Amadeus Mozart 1756. január 27-én a 9-es szám alatti házban látta meg a napvilágot. Szülőházában található kiállításon megtekinthetjük műveit és vagyontárgyait.
(saját gondolatok:)
- Bécs,Graz és Linz után a 4. legnagyobb város Salzburg. Salzburg tartomány fővárosa. A városon keresztül folyó folyóról tudtam valamit. Salzach  Ausztria Németország határfolyója. MArha ismerős volt,és megkérdeztem Kuschniggot,hogy ez a folyó folyik a Krimml vízesésnél??! És talált,emlékeztem a tavalyról...Krimmlben jártam már! :)

Hohensalzburg vára

Európa legnagyobb, teljes épségében megmaradt középkori építménye. Az eredetileg kisebb, fából készült várat 1077-ben Gebhard hercegérsek építtette az invesztitúraharc idején, majd a 11-13. század folyamán egyre több védfalat, bástyát toldottak hozzá. A bevehetetlennek tartott erőd mai méretét 1527-ben érte el, a 17. században pedig az északi oldal védelmi rendszerével bővült. 1816-tól a második világháborúig kaszárnyaként üzemelt

A Salzach 225 km-es hosszával az Inn leghosszabb mellékfolyója. Útjának nagy részét Ausztriában teszi meg, az utolsó 59 km-es szakaszán határfolyó Ausztria és Németország között.Neve a német Salz (só) szóból ered, mivel a XIX. századig vizén szállították a sót.

Panorámák: >>kattints a képre>>










 




 


 


















Saját vélemény:
Nekem személyszerint Salzburg nem volt akkora durranás...Linz sokkal barátságosabb,szebb! DE az Óváros az nagyon tetszett,a kis sikátorok,kis utcák,hangulatosak voltak... talán a rengeteg ember riasztott vissza kicsit,nem tudom!
Rengeteg,cseh,olasz,magyar turista!
A karácsonyi piac...azért mert Mozart itt dekkolt Salzburgban,azért kerül egy Mozartkugel 4-30 euróba?!?! nah azé' ezt nem engedtem meg magamnak,amúgy meg Linzben egy csomó Mozartgolyó van negyede áráért! MAx hazaviszem,azt mondom ott vettem,honnan fogjátok tudni hogy nem salzburgi???! (hát innen)
Na félre a tréfát, a forralt bor, rumos puncs, gyerek puncs óriási finom!! És már van 5 db bögrém!! :D:D Piros,zöld,kék színekben. Salzburg a turistákból él, az áraikat is meglesheted...marha drága itt az élet,De én megtaláltam egy olyan könyvesboltot,ahol tudtam magamnak venni 6 euróért egy fantasztikus könyvet! Benne van az összes hegyi túrázási lehetőség,elérhetőséggel,térképpel,szálláslehetőségekkel,síelési lehetőséggel, képekkel gazdagítva...majd otthon megmutatom!!
 Voltunk a Dómban ami nagyon szép volt,de én nem rajongok a templomokért! De na szép volt,szerintem szebb mint a Stephansdom :) a színei érdekesek,nem csiri-csárés van egy stílúsa. Annak is tudom,de ez privát vélemény!
  Továbbá olyan dombokat vagy nekem az már hegyeket másztunk meg,hogy szinte a földtől 30 fokra volt a fejem...persze nem...de nekem úgy tűnt!
De a vádlijaim görcsbe vannak manapság :) Öregszem :D
 Akkor voltunk még a Hohensalzburgi várban...(Jasmin jót nevetett rajtam amikor meséltem neki hol voltunk-ugyanis ezt mondtam: Wir waren in dem Salzburg Burg :D:D:D burg várat jelent)
Érdekes volt a vár is,ilyen stílusú várat még nem nagyon láttam... amikor bementünk Bandinak mondtam a marhaságaimat,hogy amikor itt támadás volt akkor hogy mentek az emberek a tetejére a várnak??- én vagy félóra alatt értem fel,ha futnom kellett volna ilyen magasra,lehet inkább megadom magam az ellenségnek!! :)
A panoráma 4. képem az a várból készült! NA olyanmagasan voltunk!
Aztán még voltunk enni... én müncheni fehér kolbászt ettem Bandi meg pusztai csípős kolbászt(nem is volt csípős) Az osztrákok nem tudják,mi az hogy valami csípős!
Anya azt mondta úgy néz ki a fehér kolbász,mintha valaki egyszer már megette volna :) fúúúj- de nagyon finom volt,nekem izlett-hja csak a szine kicsit bizarr volt!
Nah ha valami még eszembejut leírom a képekhez!
Képek: a képeket nem sorba rakom,szándékosan...(mert elfelejtem mit akarok írni!)
Ez a Mirabell kastély kertje...


























Ez az Einhorn-fogalmam sincs mi magyarul... de szimbóluma az akkori kornak.

















































Ez a Hohensalzburg-i vár a fenti kép helyszínéről fényképezve:















Átsétáltunk a hídon,és itt folyik a Salzach!





















































































 és ilyen kis aszaltfigurák is voltak...


























Mirabell kastélynál...ez lemaradt


























Egy nagy gömb szobor a vásáron...


































Dóm





























Mozarthaus-itt született Wolfgang Amadeus Mozart



































és voltak ilyen vicces figurák is... nah meg az a szobor amitől megijedtem,mert megmozdult...én ilyet még nem láttam :))































































































Megphentem,mert nem bírtam a tempót... a vár felé félúton...


































Vár belülről...

























































Forralt bor és puncs :))




























 Herr Kuschnigg a karácsinyfa alatt :)




























































Stierwasche Salzburg-ez egy legenda egy tehénről,amikor éhinség volt Salzburgban...utána kell néznem...de pótolom


























és amikor ettünk. Ez az a bizonyos müncheni fehér kolbász... :) anyu neked küldöm!!
De az a szósz hozzá isteni(diós édes mustár)

















































































































 Én a hídnál...visszafelé :)






























Ha valakinek kérdése van,állok elébe :)

Szólj hozzá!

Címkék: bor vár puncs salzburg óváros forralt christkindmarkt mirabell

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr28796284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása