Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Gyakorló iskola-hospitálás-

2008.10.14. 13:27 lejudit

Gyakorló iskola:

8:00-kor megérkeztünk a gyakorló iskolába. Barbara már várt bennünket.(tanító néni)
Volt továbbá két hospitáló is Stephanie és Christine. Nagyon kedves lányok. A vorschule fél órás szabad játékkal kezdődött,mindenki játszhatott az otthonról hozott kis kedvenc játékával!Kezdtek befigyelni bennünket. Fél 9kor pontban Barbara bekapcsolta a cd lejátszót és lágy zene kezdett el szólni..semmi kiabálás! Ez a jelszó a gyerekek számára,hogy valami kezdődik csendben kell lenni és figyelni!A tanítónő megvárta míg mindenki elmondja az utolsó szót a játékának.:) Zene volt füleimnek!!Komolyan! Ezután mindenki a terem hátsó részében hozta a kis székét és körbeültek(körénk).Barbara elővette az akkusztikus gitárját és mondta a gyerekeknek,hogy énekelni fognak nekünk,név szerint üdvözölnek bennünket egy kis dallal!
  Nagyon jó érzés volt,vigyorogtunk,mint a vadalma meglepődtünk!!
A dal így hangzott: Grüß Dich Judit/András du bist da... nagyon kis dallamos volt és közben a gyerekek néztek ránk!
Az első feladatuk ezután az volt,hogy papírszőnyeget készítenek. Kaptak egy nagy barack színű papírt és hozzá logikai készletet! Miközben lágy zene szól ők készítik a kis szőnyeget.Mindent rápakoltak amit lehetett!Jópofa volt! Aztán mindenki körbejárta megtekintette a másik munkáját!
Barbara a táblánál állt és kérdezte miket használtatok fel a szőnyeg készítésnél?
Hangoztak a válaszok,hogy Rechteck(derékszögű négyszög-téglalap), Quadrat(négyzet),Dreiecke(háromszög),Kreis(kör). Továbbá milyenek vannak belőlük?-kicsi és nagy. Milyen színűek?-zöld,kék,piros,sárga. Ezekután megadott szempontok szerinti válogatás volt...Melyik az,amelyik kicsi,kör és sárga?/Téglalap,nagy és zöld?/háromszög,kicsi és piros?
  Következő nehézségi fok: Lapon látnak egy alakzatot,figurát amit a táblára függesztenek!Utánozniuk kell a lapon lévő figurát a logikai készlet segitségével:







Ugye milyen ötletes???

(ezt én gyártottam..nem túl szakszerű)















Ezután következtek a nehézségi szintek: volt nyuszis,mókusos,kengurus,és oroszlán nehézségű!
Ezek is nagyon klassz alakzatok voltak: emberke,robot,nyuszi...
Érdemes volt csak ott állni és nézni őket,ahogy forgatják jobbra,balra,fordítva,csakhogy meglegyen az alakzat! játék-és tanulás!
Ezután ismét zene és folytatják tovább a munkát...Na és itt jön a korai differenciálás-aki előrébb jár és unja már az kap egy fehér lapot és és arranekik kell kitalálni egy alakzatot,amit majd a társa megold!Ez nagy inspiráció neki,hogy minél nehezebb legyen-megy a versengés!!Kiraknak egy figurát a lapra a készletből és átrajzolják a körvonalakat!Erre kell majd ráhelyezni a lapokat!
Engem is letesztelt egy kis srác a Jan!  Meg kellett oldanom a kis alkotását.Nagyon szívesen tettem. Még én is meglepődtem egy robot ember lett belőle,kicsit huncutkodtam mert hagytam,hogy ő válassza ki a színeket és közben kérdeztem tőle ez mi az mi?!Szorgosan mondta,hogy Quadrat,rechteck...usw.
A végén jól megdicsértem..bár lúdfingom sincs hogy kell németül megdicsérni egy kölköt! De a sehr schön mindig bejön:D
  A nagy munka után 20 perc szabad foglalkozás következett.De ez kivételesen hosszú volt,mert megbeszélése volt a tanároknak és velünk maradtak a kölkök!



























A videó játék megy ezerrel...:))
Na először is elfelejtettem bemutatom a termet:























Nagyon tetszenek a padok elrendezése...
Ennyi játékunk még oviban sem volt...Jasminnal játszottunk Karotti! játékot ami,olyan,hogy van nyuszi bábud és lépegetned kell vele,de úgy,hogy húzol kártyát és ahány mogyoró van rajta annyit léphetsz,de ha répát húzol fordítanod kell egyet a közepén és véletlenszerűen egy luk keletkezik a játékon és ha véletlenül ott áll a bábud beleeseik és nem nyersz!!háhá jó volt!!































Gyönyörű őszi táblakép: most tanulják a zöldség gyümölcsöket!























A gyerekek készülnek kis díszítéssel is: ez volt az egyik kedvencem























Na és itt a fetrengő,az a kanapé ahol megpihenhetnek ha akarnak..























Továbbá ezt nézzétek...a süniről tanulnak és ez úgy kapcsoldik a zöldség-gyümölcs témakörhöz,hogy ugye gyűjtöget almát is az a jószág..ide süss:






























még egy...























A gyerekek egyik kiállított munkája a folyosón:























A nap másik része:
A következő feladat szintén a síkidomokkalfoglalkozott. A feladat az volt,hogy egy éjszakai várat építsenek egy fekete karton papírra!Úgy fogják kinyomdázni a várat.(nem nagy költségvetésű dolgok ezek-ez mind papír) :P Maga a nyomda is karton!
Barbara a táblára helyezte azokat a dolgokat,amire szükségük lesz(fehér tempera,vízfesték,víz,lap,rongy)
Megbeszélték,hogy a vízfestékbe nyomnak temperát,hogy krémesebb legyen és jobban tudjanak vele nyomdázni! A feketén ugye a fekete,barna sötét színek nem mutatnak jól...ezt tudatosítani kellett!
Ezt a szokást: festés előtt mindenki felveszi a kis kőpenyét,ami olyan belebújós kis hátul kötős kis esőkabátszerű képződmény,de irtó praktikus. A kölök nem keni össze magát,anyuka boldog,hogy nem köll annyit mosni és a gyerek is zavartalanul mókulhat:))









































Kapnak egy másik lapot is ahol kipróbálhatják az első ecsetvonásokat,színeket. Volt aki egyből festette a fekete lapot...azért itt sem más a gyerek,mint otthon!!Csinytalan' itt is az összes!Jaj hát itt kiélhettem hajlamaimat,és segitettem egy két férfi kölöknek is..kicsit bénácskábbaknak segítettem festéket keverni,kimosni ecsetet,nyomdázni,a sarkait is lenyomkodni,nem nagy meló de olyan jó volt látni,hogy egy nagy szürke folt után tud a "bénácskább" is nyomdázni zöldet,sárgát,pirosat...
Képek:























és még mindig...



























és még mindig...nekik én segítettem:))




































és Barbara a tanító nő...

























A munka után feladták a házi feladatot,amik mozgás és tér koordinációra vonatkoztak.
Közelkedésre nevelés...ilyenek
-Ezután ami szintén szokatlan:
MESEOLVASÁS-a terem hátuljában volt a gyülekező mellettünk és a gyerekek hozták a játékukat,párnát lefeküdtek a szőnyegre és Barbara Ute kalandjait meséli nekik nap,mint nap.



























és íme a kölkök...




























NAGYON SZUPER VOLT!!!!
 Hja és két vagy három hét múlva tanítunk:D:D:Dáááááá
Megkérdezték van-e kedvünk,nem kötelező de mi szeretnénk...kicsit félve nyilatkozok erről még-de próba cseresznye!!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr93713341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása