Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Bejöttek az új tantárgyak, kiállítás, Welcome party, tenisz...

2008.11.10. 14:01 lejudit

Új tantárgyaink lettek még pedig a Planung und Analyse (Tervezés és elemzés), Darstellendes Spiel (ilyen dráma pedagógia), és fejlődés pszichológia…

A Planungon ilyen didaktikai dolgok lesznek, meg megtanulunk óratervet írni azt hiszem…a tanárunk kicsit furcsa mármint szigorúnak tűnik, de kedves volt. Erre az órára meg kell vennünk egy könyvet(amiért sokallok 20 eurót) . De csak megrendelni lehet, már utána jártam a dolognak! Erről nem tudok többet írni. J A Darstellendes Spielen pedig nagyon klassz volt!! Egy csomót játszottunk… az elején be kellett mutatkoznunk, örültek nekünk.

Az első játék olyan volt, hogy mindenki kapott egy papírt amin különböző kérdések voltak táblázatban és a lényege az volt, hogy megismerjük egymást, merjünk kérdezni! Minden kérdéshez be kellett írni egy nevet akire igaz volt! (Riporter játék)

Kérdések pl.:

-Ki 170 cm-nél magasabb?

-Kinek van kék szeme?

- Kinek van 3 vagy 3nál több testvére?

- Ki tud jól ping-pongozni?

- Ki tud egy slágert elénekelni?

- Kinek kezdődik a neve B,S, R-rel?

- Ki örül, hogy korán iskolába kell menni?

- Ki tud olyan viccet amit senki nem ismer?

- Ki érettségizett két évnél korábban?

- Ki sokáig alvó?

Mindenkinek bekerült egy név a táblázatába…a végén körbe kellett állni és további kérdéseket alkottunk. Akire igaz volt, az bement a kör közepébe.
Ezután a tanárunknál volt egy labda és aki dobta a labdát például nekem akkor mondanom kellett, hogy Judit a nevemet. Így mindenki figyelhetett kit hogy hívnak. Ennek a folytatása az volt, hogy akinek dobtad a labdát annak kellett mondani a nevét, ez már nehezebb!

A folytatás pedig szintén a labdával, akinek tudtad a nevét annak dobtad a labdát, aki már volt az keresztbe tette a kezét, hogy annak már nem lehet dobni…

Még mindig labda… akinek tudtad a nevét annak dobtad de néma csöndnek kellett lennie, nem mondhattad ki a nevet! Mindenki megjegyezte kinek dobott. Ezután időre ment a dolog,30 mp. De ahogy megtudtuk, hogy időre ment lassult a dolog. Ugye ha sürgetik az embert, semmire nem mennek vele!!

Az óra végén szintén játszottunk. A tanárnőnek volt egy kártya csomagja és abban különböző nemzetiségek és üdvözlési formájuk leírása.Minden érdekeltnek húznia kellett egy kártyát…J Ki gondolná?!Na másodszorra én a törökök üdvözlését húztam, Bandi a Japán vagy a kínaiakét. Nekem az volt ráírva, hogy lassú kézrázás vagy mi utána kézcsók és homlokérintés… aha csak minden kártyából kettő volt tehát valahol van egy párom is, akivel meg kell találnunk egymást. De hogy?Amikor mindenki visszaadta a kártyáját akkor a kör közepére kellett menni és szavak nélkül mutogatni üdvözölni egymást, és aki ugyanúgy üdvözölt az volt a párod! Utána egymás mellé kellett leülni aki megvolt. Jaj látni a sok szerencsétlenkedőt!! JJVolt Hawaii , arabok, kínaiak, japánok, kongó, török… de nem emlékszem pontosan kinek mi az üdvözlése, sajnálom!Volt olyan, hogy köldök csipkedés, orr dörgölőzés(eszkimó) , táncolás, csipkedés, sűrű pislogás végeláthatatlan kézfogással… vicces volt!Ez kéthetente van és két óra!

 

Csütörtökön a textiles csoportommal kiállításon voltunk ez volt az óra most. A KunstUninak( Kunstuniversität Linz) voltunk a sulijában neki volt egy Best of 2008 kiállítása.Két órát voltunk bent de már jól kezdődött.!Az ajtóban üdvözölt bennünket egy alvó nyuszi egy üvegdobozban. Baromi élethű volt és ha jól megfigyelted lélegzett a szerencsétlen JNem tudtuk eldönteni, hogy elaltatták, vagy mi a szösz, hogy van ez érzést váltotta ki belőlünk. Aztán megnéztük a címét. „Sleeping rabbit”





























Ez is Kunst volt a javából
! :) Nekem tetszenek az ilyen marhaságok!

Aztán ez az Uni négy emeletes sok minden volt, fotó kiállítás, rengeteg videó lerakva mindenhol, azt nem tudom elmesélni… animációs filmek rengeteg, na de hozzá kell tennem volt egy kettő olyan ami már az idegeimmel játszott és továbbálltam :)

Például egy csaj beállított videózás a természetben „cím nélkül” a neve. Gumicsellóban rázta magát egy bokorba kapaszkodva… meg a madarak csiripeltek. WOW! Vagy 5-10 percen keresztül! Életem tékozlása volt ez az idő J

Aztán volt egy olyan videó amit egy teknősnek néztem, mert a címét nem értettem! Ez egy olyan volt, hogy egy kopasz srác, egy liszttel teli asztalra lehajtott fejjel (arcát nem látva) szuszogott. Amikor egy nagy levegőt fújt kifelé a liszt felfújodott és a hangja egy baromi nagy csörömpölés volt-azon tanakodtunk, hogy az ördögbe nem fullad meg a sok liszttől ez a művész marha…

De, hogy tudtam én teknősnek nézni?! – Én is művész vagyok??


Voltak továbbá fotók, aminek szintén Hitler történelme van… van egy emlékmű, egy szobor amiről viták folynak, mi legyen vele…ezután utána kell néznem mi ez pontosan(majd kiegészítem)

Megpróbálom, én így értelmeztem a cikkeket, hogy van ez a bronz szobor talán (ez egy Aphrodite templomnak hívott nem keresztény templomban van) , amit annak idején a náci időkben Hitler ajándékozott a városnak Linznek. Úgy tudom ez jelenleg le van takarva (fadoboz van rajta) .

De valami ilyesmi áll a fadobozon: (nem tudom lefordítani normálisan)

„ Linz, 1942. április 18. : A szobornak formátlanul ~hibátlanul kicsomagolva kell lennie

A Führer ezt adta a városnak, mint ajándékot. „

„ Linz, 2008. május 13. : A szobor formátlanul láthatóvá lett téve.”

 Remélem ti is úgy értitek, ahogy én! De ez engem még kíváncsivá tett, utánajárok, meg megkeresem ezt a szobrot személyesen is!






















































































































Aztán volt még egy ilyen dolog, ami művészek témája lett. A vasútállomáson a két egymással szembe néző hatalmas kő oroszlán.

Kis történet róla:

Ezek az oroszlánok 1941-ben az egykori had(ügy)minisztérium(nem tudom jól írtam e) megbízásából készült egy salzburgi híd állításához. 1948 után eltávolították. Aztán a linzi pályaudvar újraépítésénél visszahozták és azóta ott állnak az oroszlánok. Minden megjelölés, megnevezés nélkül helyezték el őket oda. A szobrok talpazatánál egy ez olvasható: „HERKUNFT IST NICHT IMMER SICHTBAR:” ~ Az eredet nem mindig látható.

Sokszor nem értjük, hogy hogyan lehet az, hogy párszáz kilométerrel arrébb a dolgok virágoznak, nálunk pedig elhervadnak.
Hogyan lehet az, hogy egy olyan pusztulófélben lévő pályaudvar, mint a linzi is volt (anno eszünkbe sem jutott lefényképezni, annyira pusztulatos volt) mondhatni pikk-pakk pár év leforgása alatt egy hihetetlenül modern, minden igényt kielégítő komplexummá változott át.”

-Te hol maradsz Magyarország?? Változz! :)

(szabadon az internetről vettem, és igaza van!!!Nagyon!)
 
Nekem ez a kettő, ami nagyon elgondolkodtató volt.

Azért egy két kép az állomásról, hogy értsétek miről beszélek...



Aztán voltak még építészeti vonalak is… különböző diploma munkák, makettek…



Ennek a kép címe : Wissensdurst~ tudásszomj Én érzem csak, hogy hülyén írok?? –hát milyen szó ez, hogy tudásszomj (szerintem életemben nem írtam még le…)


Aztán még voltak ilyen kis bábuk, ilyen kis fehér fadobozban…ha belekukkantottál akkor láttál egy képet… ez nagyon érdekes volt!




Welcome party

 Vártuk a kezdést...bohóckodtunk!


Csütörtökön este 8-tól kezdődött a suli jazz zenekara a PSF (Pedag.. Sound Form) Big Band nagyon királyságos volt!!!
Bővebb információ itt: PSF Big Band honlap
Video róluk: Kattints ide!
  35 tagú band volt mindenféle hangszerrel. Azt hiszem több, mint két órás volt! Nagyon szuper volt, aztán ebből a zenekarból maradtak itt és zenéltek nekünk a welcome partin! A zenekar 10 éves fennállását ünnepelte ezen a napon! Minden korosztály látható volt közöttük.
A koncert közben, sokféle dolgot mutattak, hogy nem csak hangszerrel lehet zenét csinálni. Ha hiszitek hanem, itt fém vödröket hoztak be és marha nagy muzsikát csináltak!
:)

A vödrökön voltak olyan kis csörgő valamik is- nekik megengedett a továbbfejlesztés… mindenki más ütemet ütött. Hát a fene egye meg engem is próbára tettek, (odamentek emberekhez a közönséghez néhány emberhez) és elém rakták azt a vödröt… egy kurva hosszú ütemet kopácsolt nekem a fickó-természetesen az én muzikalitásommal (ami lehet nem is létezik) visszaadtam neki egy erős tá-tá-titi-tá—t :) Sajnálom másra nem vagyok képes! A családban fiaink tudnak dobolni, én nem örököltem SEMMI ilyen ritmus gént!

A fősulin sem szeretek énekelni, sőt még egy alapritmust sem tudok vissza kopogni…minden ének vizsga egy stressz! :)
Igy folytatódott a buli:

A koncert végén a rektor Herr Sachl köszönetet mondott vörös rózsákkal a zenekarnak és üdvözölt bennünket személyesen, akik Erasmusosok vagyunk! De MOST annyira nem volt zavarban nem hagyott ki bennünket magyarokat sem! A beszéde után odajött hozzánk és mivel mindenki nézett mint a bú megköszöntem a nevünkben, hogy köszöntőt mondott nekünk is! Szerintem ez nagyon rendes gesztus volt tőle!

 Amikor vége volt a koncertnek, folytatódott ám a buli, nem kell ecsetelnem senki nem volt nagyon józanságos tényleg senki. A rektor szerintem jobban készen volt bármelyik diáknál… A buli végén azt mondta, hogy egy élmény számára ez az Erasmus csapat, hogy összetart! Náná kérte is nekünk a végén a muzsikákat!!

Bandi még le is czimbizett vele! :) Jááj… :)

Ez a buli minden szempontból szuper volt…az összes csoporttársunk megismert bennünket, rengeteget beszélgettünk, táncoltunk, ittunk… ropit loptunk a francia lányokkal :)Itt voltak Ernesték is…

Na és mekkora előnye volt a Darstellendes Spielnek… minden mostani csoporttársunkat megismertük és ők is minket!

Sokat beszélgettünk Christphékkal, Juliaval, Nicole-lal (Nicole-lal szinte naponta levelezünk) ő egy végzős csaj! Nagyon jó arcok!!

A bulit fél 4 kor zárták a rektor nekünk küldött számával( U2: one) . Aztán kezdtünk szétszállingózni…én felfele vettem az irányt, mert fájt a térdem ;)

Lent még találkoztam emberekkel itt volt Bandi és beszélgettünk valami Christian-nal aki volt Győrben meg Fóton…mesélt róla, de nem nagyon volt józan. Meg két csaj, meg sok ember, meg azt se tudjuk kit hogy hívnak! Ennyi!

 
Szombat:


Szombat délután fél 3kor a Jasminnal( szomszédom) egy közös programot csináltunk. Elmentünk Leondingba kocsival és egy nagy-nagy-nagy- és mégnagyobb bevásárló központba! A Plus City-be!

Jövö pénteken pedig enek a tesójába megyünk az UNO Shoppingba J

Akkora, hogy kocsival haladtunk el mellette percekig … ilyen otthon nincs-ekkora tutti nincs!!

ÖÖ vettem egy cipőt( Ritus látta), semmi mást, könyvet akartam de csak megrendelni lehet, azt majd itthon kell! (mármint Linzben)

Volt velünk Bandi is, nagyon szar kedve volt, igérem többet nem hívom el ilyen csajos délutánra… sok volt neki!

Pénteken a franciák, Jasmin és én megyünk!
:)
  
Tenisz Virginievel
 

MA vasárnap dél körül Virginievel megbeszéltük, hogy megtanít teniszezni! Ő otthon ugyanis egy egyesületnek a tagja és tanít is teniszezni. Én ezt csak most tudtam meg, hát rögtön kalandra fel menni kell olyan régóta kiszeretném próbálni! Volt ütője is labdája is… másfél órát voltunk lent a pályán( a pálya kicsit unhasznált volt :) ) Tanultam két ütőfogást, még olyanokat is kreáltam amilyeneket nem szabad!

Jó sokat nevettünk és sokszor szivatott a Virginie-egyszer balra sarok aztán jobbra…elszoktam én az ugatástól! NA de kitartottam, nagyon élveztem a dolgot! Két naponta fogunk járni ha minden igaz, de még órarendet kell egyeztetnünk!
Mondjuk ma nagyon ködös idő volt, meg nedves, és nem tesz jót a labdának!

De próbálkozunk még! Holnap úszom, már előre félek… a korai keléstől, a víz nyeléstől, a hajszárítástól! Azé’ megmaradok… bízzunk benne, majd tudósítok! Az úszás sok mindenkit érdekel azt tudom!
(Mivel ezt tegnap írtam, egészítem még ki annyival,hogy nem voltam úszáson, mert beteg vagyok-megfáztam a tenisznél)

VIDEO RÓLUNK:D ez egy állat! :)
 



 


És a nap végére két kedvenc mondat, amit a napokban hallottam, olvastam
:D

„ Akkora orra van, hogy a mókus nem menne ki a végére dióért!” (youtube)

„Álljunk meg egy pillanatra, ácsi Ákos bácsi, tessék már megmondani mégis mit tetszik csinálni..”

(Ákos: Negyven)


Ami abszolút jó kedvre derített: írd be youtube keresőbe: „Ne fütyülj!” (Peti és Kapa_Anyád a szúnyogok!_Jancsó M.)


Jéé most olvastam Dunaújváros Linz testvér városa. :)

NA MÉG VALAMI!! elkészült az Ady Gimi Nagyatádon!!! Hogy én mindig akkor jövök el az iskolákból amikor felűjítják!!

SULI KÉPEK!!!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr5761454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása