Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Bevásárló körút,városnézés,Textil Werken,elköszönés...

2008.10.31. 14:54 lejudit

Egy kis csúszással,de ismét elkezdem írni a magamét! Jaj kezdek lustulni... Kezdelek megérteni Szabolcs!! :D
Szerdán délután megindultunk Marika nénivel a városnak. Körbejártunk amit tudtunk,persze bementünk minden lehetséges áruházba-persze csak az emeletesekbe :D
Voltunk könyvesboltban-a Thalia-ban is. Találtunk mind a ketten csuda jó sálakat...könyveket,tudjátok miről beszélek!!(megvettem a szinonima szótáramat is!
hujuj durva dolgok vannak benne,bevizsgáltattam a szomszédommal is-azt mondta szuper-a fütyi szinonimáit is megtaláltuk van neki vagy 30 kifejezése...egye fene,van aki felháborodik,de tök vicces figyuzzatok:
Glied  a lájtosakat lefordítom,de ezért meglincselnek ;)

 KATTINTS IDE!!  SZIGORÚAN 18 ÉVEN FELÜLIEKNEK! -vagy hát már ki tudja,milyen világban élünk! Én a nagyöreg! :)) "Van aki még nem látja,van aki már nem látja!" ;)

-meg vettem 2 euróért egy osztrák-német mini szótárat...ezek amiket már hallottam itt!
Erdäpfel-Kartoffel-burgonya-krumpli:)
Zuckerl-Bonbon-cukor-bonbon
Tschik-Zigarette-cigi
Melange-Milchkaffee-kávé tejjel
Matura-Abitur-érettségi
matsch-müde-fáradt
Kleberln-Finger-ujjak
Kasten-Schrank-szekrény
és ezt nem tanítják sehol-csókolom!! :))


Ez olyan csajos sétálás volt...jól kibeszéltük Bandit!(ez nem igaz). Aztán amikor jól elfáradtunk vagy 3-4 óra mászkálásban,akkor hazaindultunk,de Marika nénivel megbeszéltük,hogy beülünk ketten egy kávéra hazafelé. Van itt nem meszze egy nagyon klassz kávézó,afféle család központú hely. Kölkök futkároznak meg van ilyen játék sarok ez az... és Marika néni mondta,hogy mindenképp nézzem meg a klotyeszt. (wc) Állítólag tele vannak gyerek rajzokkal...-sajnos elfelejtettem megnézni,de ígérem pótolom!
A sétálások közben nagyon jókat beszélgettünk a sulikról,a gyerekekről... nagyon örültem,amikor BAndi anyukája mondta,hogy már jópár feladatot megcsináltak a tabi suliban-pl.: az őszi fát,amik színes papírgalacsinokkal van kirakva,aztán sikerült szerezniük asztalokat,hogy a gyerekek játszhassanak az osztályteremben és még megcsinálják a bolygókat is aik felvannak függesztve...és sorolhatnám. Jövőre lesznek egyik kollegájával elsőseik és a kukacos feladatokat és a sorozatos feladatokat is bevezteik-hát nem szuper,kérdem én?! Ügyesek!!Szuperklassz érzés!!Majd én is megnézhetem a tabi sulit,ha hazamegyek-engedélyt kaptam! :) A köz érdekében mindent!!
Marika néni kapott nálunk a sulitól lehetőséget,hogy bemehessen megnézni a termeket,osztályokat kilfeldi kollegákat-sőt nagyon kedvesen fogadták,szeretettel és mindenhova-hangsúlyozom mindenhova bevitték!!Üdvözölték,énekeltek a gyerekek...A gyerekek faggatták magyar számokról is:)) Jó volt hallgatni...
  Ez volt szerdán...
Csütörtökön délelőtt voltunk együtt sétálni a városban,a főtéren,a Dómban,a sétálón,a Duna parton meg az Altstadt-ban(Bandi vett egy klassz kabátot télit). Tök jól elvoltunk így hárman:) Tetszett. Aztán közösen megebédeltünk. Délután Bandinak órája volt addig mindenki pihent és amikor én mentem Textilre akkor Bandiék felmentek a kolesz mögé a kilátóhoz sétálni az őszi levelek között. Képek íme:
Ezek a virágok Bandi anyujának a kedvencei...-mi is a neve ennek a virágnak?Valamilyen káposzta -én térvirág káposztának hivom...majd csinálunk belöle rakott káposztát,ha nem lesz más!





























 Anyuka felnéz a kisfiára... :)






















Szentháromság-szobor előtt:


































Marika néni ,én és a káposzták :D:D


























Na ez meg tök vicces volt-valaki felöltöztetett egy ilyet!!


































kolesz mögött...kilátó


























Azt hiszem a kilómétereket megadtuk...Bandi anyukája nagyon jól érezte magát. Sőt még misén is voltak Bandival a Dómban!
Este mindenki tanúja lehetett mekkora barom vagyok,amikor vacsoráztunk...a mikrónak a fiú szinten fura hangja volt,mint ami fel akar robbanni! Bandi megkérdezte egy sráctól,hogy mi a baja...és hát a srác valószinű tejet ivott előtte,mert miközben beszélgettek a mikróról,CSÖPÖGÖTT az orráról a tej...én azt hittem bekakkantok a nevetéstől...persze a mikrón nevettem -höhö :D:D Bandi hozzászól anyukájához,hogy most 10 percig beszédképtelen leszek...kezd megismerni azt hiszem!!:))
  Ja jelentem a rántott hús betermelve... eddig tartott-Bandi jól táplált fiatalember!!
   NA szóval még délutánra visszatérve voltam Textilen. Kalandos a dolog,hol kezdjem!
Éjszakába nyúlóan de sikerült kifaragnom valamit-egy negatívot kellett csinálnom,amit az órán megvalósítok egy pamut pólón. Hja,ha a lökött takarítónő ne húzza keresztül a számításaimat. Ugyanis volt takaritani a szobámban és oda küldte az ágyra,valószínű kicsit még megmarkolászta előtte!! Kecseg! Aztán ketten a szobaszomszédaimmal,ragasztottuk egyenesítgettük,csináltuk újra!Nagyon rendesek voltak...aztán nehezékekkel-egy óra mulva valamit sikerült visszahozni belőle! ez a negatív:





























Siettem órára...mindenki kirakta amilye van és én is kicsit félve de hozzákezdtem a technikához-szitanyomás-textil nyomtatás vagy mi a neve.
A tanáromnak tetszett elsőre a mintám,de félt,hogy nem sikerül,mert a virágomnak voltak nagyon vékony vonalai. Azt mondta bevállalós vagyok,hogy lehet,hogy elszúrok vele egy klassz pólót. Valahol bíztam benne,hogy nem...
Leraktuk a műhelyasztalra az újságokat,rá a pólót,póló belsejébe választót,rá a szitát és irány festéket keverni...a fehér volt a legrosszabb festék,de én akkor is azt akartam.
Megkaptam a spaklimat(talán ez a neve) és elkezdtem. Féltem felemelni a szitát-mi van ha nem jó?
De tetszett amit láttam... megvoltam elégedve-hát még a társaim-Schön,ge??
Tanárom mondta,hogy tudom-e hogy Linz 2009-ben kultúrális főváros?-persze és,hogy 2010-ben egy magyar város lesz az=Pécs.Ezt is tudtam. Azt mondta,ötletes,kreatív a dolog. Kicsit szégyeltem is magam,fura érzés volt! Szabolcs(bátyám) segített,valami egyedit találjak ki..ami egyszerű,nem sok de mond valamit! Ötlet az volt sok...de nehéz megvalósítani!
Elmondom,mi volt a célom aki nem tudja...
Minta: az egy magyar palóc minta,neten találtam és kiszedtem egy részletet egy képből. A kinagyított aposztrof itt Linzben a 9est jelöli,hogy 2009-ben kult.főváros-nálam ez Linzre akart utalni,hogy kicsit most és 2009ben is idetartozom. a 10 pedig,hogy a magyar motívum mellett jelölné,2010 Pécs kult. fővárost! Ennyi...fogom hordani!!
Bandi hiányolta a lukat a 0-ból...elmondom-nem tudtam lukkal megvalósítan!! Megpróbáltam!!Valószínű balfaszság,de nem sikerült és éjjel már nem volt kedvem vele foglalkozni!!
Ilyen lett a nyomtatás után:





































DE a tanárom nem engedte hazahozni még..ottfogták,hogy a következő feladatom az lesz vele,hogy varrógéppel egy szép hímzésszerű varrástechnikával körbe varrom a palóc mintámat!El leszek vele egy darabig!!
Igyekszem jól megcsinálni!De nagyon élvezem!!:)) Bandi meg összetette a két kezét,hogy nem választotta ezt a tantárgyat velem...hehe:D

Péntek:
Reggel felkeltünk és készülődtünk,hogy Marika nénit kikisérjük az állomásra a vonathoz. 11:10kor indult. Vártunk együtt majd,amikor beért a vonat,felraktuk Bandi anyuját a vonatra és integettünk neki sokat! Volt izgalom,rendesen,"mi van ha lecsatolják,jó fele megy,biztos?" :))) nanááá-hát megérkezett,megkaptuk az smst is!!! Reméljük,jó volt ez az 5 nap velünk!
Bandi anyukája,azt mondta,egy kicsit a kislánya voltam 5 napig!! :)) Nem éppen a legjobban viselkedtem... :))
Puszi az otthoniaknak,meg az olvasóknak!!
(na ezt zárójelesen..a blogot olvassa egy Balatonon megismert barátom is,aki Kölnben lakik,és magyarul tanul... Szia Thomas!! Ő az aki azt mondta a nyáron,hogy "Igen,minden virág nagyon szép!")

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr65742399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása