Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Gyakorló nap,Lesewerkstatt,esti sétaFika! ;)

2008.10.28. 21:37 lejudit

SirBoltsnak válaszok:                                  -Szabolcs fórum-Dubai-
- nyomasd vagy nyomassad?! -fogalmam sints mejik a hejes kifelyezés! ;)
- azt a könyvecskét még meggondolom,utánanézek,mert láttam vagy 20 félét belőle. Megnéztem olcsóbb,mint otthon!
- Hogy ki evett tökös-mákos túrós rétest?-az a piszok Gizi barátném,élettársam,akivel általában beszélek kamerán keresztül is és előttem falta a rétes különböző változatait...DE úgy,hogy közben a macseknak is adott belőle=ÉS EZT MIND ELŐTTEM!!!A macska farka meg benn a kamerába,mintha nekem játszotta volna az eszét!!!:D:D hihetetlen!!
- A tabi suli nem jelentkezik,pedig Bandi anyukája mondta,hogy érdeklődnek a kinti gyakorlati dolgok iránt. Nagyon tetszik,hogy kisérletező,nyitottak az új dolgok iránt...nem szégyenlik kipróbálni,sőt BAndi anyuja mondta,hogy a kukacosat ha jövőre elsősei lesznek bevezeti majd!!Ugyanis tanító néni!!Sőt holnap jön velünk-bekukkantást nyer az iskolába!!
Nagyon örülök ennek,hogy valami kis apróság eljutott innen-oda is!! Tök klassz érzés!!
- Szállás: Mindent Bandi rendezett anyukájának..Frau Podemsky-hez kell menni a kolesszal kapcsolatos ügyekkel. Altatás,ablaktörés-UGYE BANDI??!,egyéb óhaj-sóhaj!
Aztán megegyeztek,kapott egy kulcsot,és a szoba velem szemben van.Háhá! A kvártély: 7 euro/éj. Marika néni péntekig lesz velünk,nagyon jó fej!! Holnap megyünk "soppingolni.." :))
Bandi addig kosarazni fog!!
TEHÁT akinek kedve van és előre bejelenti,hogy jönne legyen idegen,ismerős,férfi vagy né szóljon! Ha fizeti én elrendezem! A Szincsák Eszti meg a kis Hódi jön az tutti!!Én meg alszok Bécsben náluk hujujuj!!Csak hát akinek az iskola rendez mindent,mint pl. a Vorteils Cardot is az nem ér ide soha!!Én fizettem érte 10 eurót és rögtön megvóót!!
De azé' szeretlek titeket nya-nem ám nem alhatok ott!!
 

Gyakorlat!
Hát ma csak a végén tudtam fényképezni,de tudjátok,gondoljátok,hogy jó volt. Sajnos most hinnetek kell nekem!!
Az elején szintén körbeültünk és ilyen feladatok voltak: Tovább kell adni a másiknak,hogy köreérjen az,hogy Klatsch-klatsch-box-box-klatsch(taps-taps-ökölbeszorított kéz 2x-taps) -Ez nekünk nagyon tetszett!!
Szóval megint kis tanítók voltak. Christiene és Stephanie. Ők textilen a csoporttársaim! Jó fejek! Szintén Stationsübung volt-nem tudjuk,hogy ez a neve Bandi nevezte el ezt a műfajt! Megállók voltak ismét jobbnál jobb feladatokkal,DE észrevettem egy hibát,rossz helyre rakott a táblán valamit,sajnáltam de én meg büszke voltam magamra,hogy figyelek!
Nem nagy puki volt(ahogy Szabolcs mondaná)! :D
A kölkök ma elevenek voltak,nehezen kezelhetőek voltak-de kereteken belül maradtak azért!
Jaj hát szünetben engem ért a megtiszteltetés,hogy odajött hozzám a Jan az egyik ikrecske egyik ikre:) és megkérdezte,jövök-e csocsózni?!-én,hogyne mennék!! Ketten Tischfußballoztunk aztán beszállt Bandi és a kis haverom is a Michi! Naná,hogy nyertünk..azé annyira nem hagytam magam-nem tudtam!!Aztán a kölkök kezdtek összekapni és kiegyenlítettük gyorsan a dolgot!!A végén ránkszóltak,hogy be kellene húzni a biciklit a terembe! Mindenki boldog volt!! Vajon rám van írva,hogy szeretek csocsózni??-Ejj de játszanék egy igazit a Bálinttal,Orsival,Fekete Zolival,-aztán ígérgethetek megint 4 évet Zolinak egy bögréért,mert szarrá' ver:D:D Vagy eszembejutott a Balaton!! Iza,Roli,Thomas,Tamás,Csabi...a meló utáni csocsómérkőzések...[ezeket majd otthon]
Hol a fenébe tartottam?!
- Egy nő(mintha a rektor felesége lett volna) bennt volt a gyakorlaton és nem mertem fényképezni...
Amikor csak mi maradtunk ketten Bandival a teremben a kölgkökkel meg Barbarával akkor tesi helyett játszottak-egy nagy meseszerű ernyővel! Piros és sárga volt! Otthon lepedővel is megvalósítható,kis ruhafesték aztán adj neki!Aztán csak igényesen!
Feladat egy a sok közül: A gyerekek el lettek osztva csoportokra 1es,2es,3as...
A kölkök közrefogták az ernyőt és megfogták a végét. Amikor aztmondta Barbara,hogy I vagy II vagy III akkor a gyerekek helyet változtattak a felemelt ernyő alatt-nem volt sok idejük tökölni!
VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-VIDEO-

képek:
Na jobbra az a kén fenevad a Michi mögötte meg a Jan.


























Na ez,hogy kapcsolódik a sorozatokhoz??-szívószál darabokra vágva és sorminta szerint felfűzve ékszerkészítés gyanánt!!Beugratós...de ötletes.


























Előző heti munkájuk a falon...szintén sorozatok-gyöngyfűzés


























Jan bohóckodik
































Volt ilyen is... Bebújás pillanatai


























eltűntek


























...és továbbfejleszthető!  Aki az ernyő tetején ül ő a jegesmedve..akik az ernyő alatt ők a lazacok! Na mit kell csinálni??! :))



























A végén szintén lefekszenek meseolvasás.

Lesewerkstatt:olvasási műhely


Jaj erről még nem meséltem pedig ez a legjobb de leghosszabb óra is. Itt nagyon jó csoportunk van! A lányoknak mondom,az a Christoph fickó is itt van! ;)
Ezen az órán már bemutatkoztunk Bandival... a nő aki tartja kicsit túlbuzogja a dolgokat. :) Nem hagy minket békiben soha:)) Múltkor fricc dalocskát kellett tanulnunk és elénekeltette velünk! (a fene vigye el-de égett a fejem) Na azért el lehet képzelni kettőnk énekhangját és ráadásul egy értelmetlen szöveget..ezt-
Das ist ein Murmelschweineentenmäusefüßlerkatzenfantenbär...  :II és újra és újra!! Ezek buzi állat nevek összevegyítve!!Egy meséből jött ez ami egy olyan medvéről szólt,aminek voltak macskás,kacsás,elefántos... tulajdonságai...vért izzadtam én!!Ilyen feladatok vannak 2,5 órán keresztül:))
Ez multkor volt. Most ilyeneket kellett nekünk is írni:pl.:
Mutig
Abendteuerlustig
Romantisch
Interessiert
Alt
ezek melléknevek...állatnevek,igék,nevek..és az jön ki pl. hogy MARIA.
Nekünk is választanunk kellett egy témát a nevünk betűihez én az igéket választottam.
Joggen
Untersuchen
Drohen
Interessieren
Tragen
aztán mégegyet kellett csinálni ami vegyes lehetett és azzal a szavakkal egy történetet kellett kitalálni. NA én marha megint alkottam. Olyan szavak jutottak eszembe aminek jóformán sem a jelentése nem jutott eszembe nem ám hogy én még mesét szövögessek hozzá!
Mondom:
Jachthafen- jachtkikötő :)
Untersucungsgerät-vizsgálókészülék
Dienstleistungsangebot- szolgáltatási kínálat
Informationspunkt-információspont
Teilnehmerliste-résztvevők listája
Bandinak is voltak fenevad szavai: pl. amire emlékszem orrfájdalom..:) és ezen az órán megtanulta,hogy mit is jelent a patkányfarok szó németül: Rattenschwanz :D:D nevettünk sokat!!Csporttársaink nagyon jó fejek!!
Továbbá szó volt arról is,hogy az -ig végű mellékneveket a németben nem ignek ejtjük,hanem egy kicsit ich-esen. Nem tudok szakszavakat! pl.: mutig/mutich-nak ejtik wichtig/wichtich
De jót kuncogtak,hogy pl. azt nem mondják fordítva,hogy a ziemlich szóra nem mondanak ziemlig-et!!Annak nehéz aki nem tanult németet,de hátha valakit érdekel,akit nem ugorjon nagyot vagy nézzen BArátok Köztöttött!!:D
Úszás
-Visszamenőleg elfelejtettem megírni,hogy voltam hétfőn úszni és most szárazföldön mentés technikákat tanultunk! Aztán végig játszottunk tök klassz játékokat!!De nem írom le..sok volt!Érdekes volt és a végén azt a bizonyos 100 métert lekellett úszni 2perc 30 alatt...azt hittem kiköpöm a belsőmet! Mert időre sosem úsztam ,meg nem is szeretem ha sürgetnek,DE sikerült 2perc 24 alatt..még gyúrni kell rá,de volt akinek nem sikerült! Nem akartam szégyenbe maradni,de a végén jobbnak láttam,ha inkább megfulladok!! Ugrással kellett kezdeni...fogtam a ruhámat nehogy elhagyjam,de akkora bombát ugrottam,hogy kb. vezekeltem vagy fél percet a víz alatt mire megtudtam merre van a helyes irány,basszus folyt,orromba,számba,fülembe nem voltam szomjas...a héten nem megyek az uszodába az tutti!!Herr Hochschwind nyugodjon csak két hétig a fecskéjében...

Esti sétaFika

Megindultunk egy esti sétára BAndi anyukájával,Bandival... nehogy már úgy teljenek a napok,hogy nem csinálunk semmit!!Nem volt cél csak bolyongtunk a városban a bezárt,DE holnap nyitva lévő üzleteket nézegettük... Marika néni czimbi lesz a bevásárló körúton:D:D Bandié a délelőtt én addig alukálom és délután elveszem Marika nénit,könyvesboltba kardigántot,meg sálat meg minden csudi jó dolgokat nézni:D
ÉN IS NYITOTT SZEMMEL JÁROK:D  Erasmus...Erasmus...
Jaj hát ettünk egy fasza Kebabot is az egyik helyünkön...Bandi anyujának nagyon ízlett!!De a legjobb és legkiadósabb adag a vasútállomáson van!!!Occsó is és hmmm...most mondaná Gizi apukája,hogy "piknikus" vagyok! Ha Linzben jártok Kebab resti!!!az a tutti!!
Anyja és fia:


























Hát nem aranyosak??? :))

Marika nénit elvittük a mindig más színben pompázó Lentos épületéhez!!Ma lila volt!!





























Mondtam Bandi anyukájának,engem a kutya nem látogat meg..?! Jól ráfaragtam,mert azt monda ő hozzám is jött!! :)))
Na és ki lesz a következő Eminens Emigráns??? Várom szeretettel...
Bis bald!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutturuttu.blog.hu/api/trackback/id/tr86737438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása