Ausztria-Linz-Erasmus

Kommentet küldeni,már csak regisztrációval lehetséges! Lucie blog: http://lucieka.blog.cz/ Amélie blog: http://ameliep.unblog.fr/

Utolsó kommentek

Wien-Bécs-Vienna

2008.10.20. 00:59 lejudit

1. nap
2008.október 17-én indultunk Bécsbe kirándulni 3 napra. Améie,Virginie,Bandi és én. Csütörtökön foglaltuk le a szállást interneten(vagyis én). Úgy tudtuk csak megoldani,hogy egyik nap egy hostelben,másik éjszaka pedig egy másikban szállunk meg. Nem írtam el,aki nem tudná a hostel~olcsó ifjusági szálló. 17 euro/éj/fő reggelivel. Megbeszéltük,hogy pénteken fél 2-kor találkozunk a vonatállomáson-vagyis ezt hittem én. Mi csak vártunk,vártunk és vártunk!A francia lányok sehol. A vonat elindult,mi meg felszálltunk! Marha másnaposan szédítettük egymást Bandival a vonaton,mindenféle baromsággal. Hja és állandóan jajgatott Bandi,hogy üljünk már valami normális helyre a vonaton,ugyanis nekem tökéletesen megfelelt az is hogy brácsákkal,csellókkal utazunk. :) (két vagon között egy csomagtároló). De maradtunk:) De még mindig mocorgott a fejünkben a kérdés,hol vannak a lányok?! Telefonszámot ugyan nem cseréltünk..nagy hiba már tudjuk! Tesóm telefonos segitségét kértem néze meg az msn-em,hogy online-ak-e a lányok...de a válasz: nem! Na akkor mi lesz..arra gondoltunk,hogy az állomáson megnézzük az utánunk beérkező vonatokat Bécsben és várunk,míg megérkeznek.Aham,csak egyik vonattal sem jöttek!Nehéz lett volna,mert mig beért egy vonat megvártuk a leszállókat,addig már egy másikról is leszálltak!!Ilyen vonattal utaztunk:

Na hát akkor útra kelünk. Megvettük a 48 órás tömegközlekedésre szóló jegyünket,térképet vettem,kértünk vissza útra menetrendet Linzbe...és mentünk a metróhoz és megkerestük a Hütteldorfi Hostelünket. Kb 100 méterre voltunk a helytöl,de kérdezösködtünk,mert nem tudtam a pontos címét :D Megvan!!Becsekkoltunk-volna ha meglett volna a foglalásom!De egy netes hiba miatt,nem találták!Álltunk,mint lófa** a hidegvízben...de én okos felirtam a foglalásom számát,bizti ami bizti! SIKERÜLT!!Bementünk a 90. épületbe és megkerestük az ágyunkat!Bandi felettem az emeletes ágyon.
Hát itt,mint a malacok az ólban:)) egymás hátán!Tök jó fej kínaiakkal voltunk!!Ők angolul nyomták,mi meg németül!Bandinak jönnek elő angol tudományai,tök jó!!
Így nézett ki a hostelünk,meg kzben Bandi szunyókált egyet!

Bandinak támadt egy ötlete,hogy megtudjuk Amélie számát! A blogomon fent volt Amélie blog oldalának a címe és az ő oldalán pedig a telefonszáma. Felhívtuk,jönnek csak még valami utazási irodában vannak.
Megvárjuk őket kb. egy óra!
Ezután egyszer csak hallottuk,hogy valakik franciául beszélgetnek. MEGJÖTTEK a lányok!!Megbeszéltük,hogy ki miért nem jött...hát öö izé-mindennek az oka én voltam!!Mindenki várt mindenkire,és félreértettem a vonatindulásunk időpontját! Számok nem az erősségeim németül!Megcseréltem az indulás időpontokat és mi két órával előbb indultunk mint ők!!Jót nevettünk...:D azóta a számokkal buzerálnak...

Itt a Hütteldorfban megismerkedtünk egy canadai fickóval akit Jeannak hívnak. Kiderült,hogy kiállítása volt Bécsben. Láttuk a képeit is. Jean Pronovost -nak hívják,ha ráklikkelsz a nevére,megnézheted a képeit!
Amikor mindenki elkészült elindultunk együtt,csavarogni,nem volt konkrét célunk!

Sétálás közben...lám-lám Virginie meglátott egy olyan helyet,ahol az emberek pezsgőt fognak a kezükbe-hát be kellett menni,nem volt mese!Kiderült egy színházban vagyunk,ahova septiben belopództunk! :)) Egy fantasztikus előadást láthattunk(musical)
címe: The producers-a new MEL BROOKS musical az előadást egy orchestra kísérte.
Az előadás témája egy 1968-as film "Frühling für Hitler" filmkomédia nyomán valósították meg!Nagyon szuper volt,értehtő volt szépen énekeltek,nagyon élvezhető volt!Baromi nagy szerencsénk volt!
Az előadáson belül kerestek egy olyan Hitler szerepre alkalmas embert,aki eljátsza ezt. Volt egy szereplő válogatás...amin jót nevettem,hogy kint állt a színpadon egy táblán egy szöveg,hogy "Tapasztalat nem szűkséges" (Hitler szereplő válogatásra)

A színház után beültünk egy olaszos étterembe,hogy iszunk egy kávét vagy iszunk valamit ,persze nem lett a kávéból semmi. :))és a tulaj franciául beszélt. Nagyon örült a lányoknak!Még én is értegettem mit beszélt,mert nem beszélt gyorsan!
Ettünk egy pennés valamit,nagyon fini volt,de nem bécsi tradicionális kaja. hehe!Na mindegy,a végén mindenkinek a manus elengedte az ital fogyasztását!De rendes!!
Képek:

Ezután haza indultunk a hostelünkbe pihenni,hogy újult erővel kezdhessük a következő napot!

2. nap
Ezt a napot mérgelődéssel kezdték a lányok,ugyanis mellettük aludt egy fickó és úgy horkolt egész éjjel,mint egy viziló. tegnap még viccelődtek rajta,milyen vicces...
Tusolás,sorbanállás...aztán reggeli! Svédasztalos megoldás-vadász kaja,ki mit talál azt viszi! (lekvár,vaj,kakaó,kávé,méz,kenyér,zsemle,tea...)
A francia lányok itt is reggeli után vittek mindent ami mozdítható! Vagy egy kiló kenyeret,vajat hoztak magukkal!
Amikor mindenki,jól belakmározott a nagy útra,kicsekkoltunk és elindultunk a főtérre a Stephansdom-hoz. Bementünk szétnéztünk,rengeteg túrista csoport volt. Fülhallgatóval,kis táblával az idegenvezető...és csak ők hallják-fenébe!
Amit tudtunk meg kellett járnunk ugyanis a lányok referátum témája a bécsi utunk!Szóval azért valamit tudni is kellene róla. Hallottam egy francia csoportot és szóltam a lányoknak hogy füleljenek,de amikor beolvadtunk a csoportba,lezárták az oltár felé vezető utat..ez van..azé' már fizetni kell!Idegenvezetésre meg nincs időnk!

A Szent István-székesegyház (Stephansdom) az  első keresztény vértanúnak  szentelt székesegyház Bécs belvárosában. A keletelt templom főbejárata az Óriáskapu ( Riesentor ) a késő román kőfaragó művészet egyik legszebb emléke, részleteiben és kialakításában a vas megyei jáki templom kapuzatához hasonlítható.

A templom méretei lenyűgözőek: hossza 101 méter, a főhajó belmagassága 28 méter. Külső díszei a 137 méter magas, a helyiek által Steffl-nek nevezett déli torony , északi társa, a Sas torony jócskán elmarad 60 méterével. Ezt ellensúlyozva ide helyezték el a város legnagyobb harangját, a Pummerint – melynek eredetijét 180 török ágyúból öntötték. I. Lipót parancsára a Stephansdomban helyezték el a máriapócsi Madonna kegyképet.
(ezután elmentünk a Mozarthaus-hoz is,de nem mentünk be,azt beszéltük,hogy majd Salzburgban!)

Hundertwasserhaus

Friedensreich Regentag Dunkelbunt Hundertwasser (eredetileg Friedrich Stowasser) (Bécs, 1928. december 15. – Új-Zéland közelében, 2000. február 19.)

Osztrák építész, festő és filozófus. „Sto” cseh nyelven azt jelenti: „száz”, ezt németesítette művésznevében, melynek jelentése „száz víz”. A Friedensreich jelentése béketeli, Regentag: esős nap (egyébként saját hajójának a neve is, amelyen lakott), Dunkelbunt: sötéttarka.Építészete az organikus építészethez tartozik, melyet leginkább Antonio Gaudíéhoz lehet kötni. Jelentős filozófiai hitvallás van építészete mögött, mellyel az embert vissza akarja részben téríteni a természethez. Nagy hatással volt rá a bécsi szecesszió építészete is.
Több levélbélyeget készített a Cape Verde sziget, az ENSZ postahivatala (New York, Genf és Bécs) részére, az Emberi Jogok Egyetemleges Nyilatkozatának 35. évfordulója alkalmából (1983), Liechtensteinnek (1993 és 2000), Luxemburgnak (1995), Franciaországnak (Európa Tanács szolgálati bélyeg, 1994), Ausztria (osztrák modern művészet témakör, 1975).

A Kunst Haus Wien is az ő kezéhez fűződik: (kattint ide)

Na most egy kis hülyeség is a komolykodás mellett...Ez életem első panorámája :))
KATTINTS IDE!!!  - A megfejtéseket a 4020. Linz, Salesianumweg 5.-be(102es szoba) várom :)))

A Kunst Haus-ban volt a Wasserhaus kiállítás,ahol Friedrich Stowasser életét olvashattuk el sok hasonló stilusú festményt,bélyeg fajtákat,maketteket és sok érdekes dolgot láthattunk..nekem nagyon tetszett a színvilága. Jó volt bogarászni a képeket,hogy mi lehet az..itt nagyon elment az időnk! :)
Bandiról egy olyan klassz képet csináltam!!!!Beépült a Bandi a környezetbe...pedig csak nézte a képeket és megpihent!

Ez volt a kedvenc képem: Ein Weg zu Dir

Ez volt Friedrich Stowasser hajója,ahol úgy tudom még lakott is. Ő a "Regentag":

Ez pedig egy építészeti projekt volt,amit nem tudok pontosan,hogy megvalósult-e,de ha igen akkor is nagyon tetszik!!! Mottója: harmóniában a természettel...klassz nagyon!!
Itt megtekintheted a makettot nagyban...

Mint egy mesebirodalom...miért ne?? :D
Ezek után Jean Tinguely svájci művész(retrospektive) kiállításán voltunk. Ez a fickó mondta azt,hogy"Én csak egy tolvaj,a technika parazitája vagyok,ebben a csodálatos Iparvilágban."  rengeteg mozgatható,működtethető szobor volt,skiccek,festmények,rajzok...és ő volt az aki rengeteg fütyköst rajzolt!De azt nem igazán értettem..
Kispál és a Borz-"rajzolj pöcsöt a plakátra..."-há' valami ilyesmi volt ez is..:D

Na itt ha ráléptél a lábam előtt lévő piros bogyóra,akkor elkezdett mozogni az a valami a falon,de hogyan?Ne volt mögötte semmi! :)) Mint egy óra aminek van legalább 5 mutatója és egymásnak ellenkező irányban mozognak. Tök tetszett!!
Ezután bementünk egy bolhapiacra,ahol rengeteg ember volt és tök finom süteményeket falatoztunk röpke 1,5 euroért :D na nem röpke de olcsóbb volt mint máshol!!!

Tovább indultunk... a múzeumnegyedbe,ahova volt két kedvezményes jegyünk. A lányok utazási irodában kaptak ilyen kis reklámkártyákat és ha kifizetsz egy múzeumot,akor ingyen mehetsz a másikra!1+1 gratis:))
De egy pillanatra álljunk meg,ezt tanulni fogjátok Bandi mondta(mármint ti lányok) a Joseph Maria Olbrich szecessziós épület!

KLIMT ÉS A BÉCSI SZECESSZIÓ KEZDETEI

A bécsi Secession egyesület 1897-ben alakult, azzal a céllal, hogy a kor hivatalos művészetpolitikájával szembeforduló művészek számára kiállítási lehetőséget teremtsen. A Secession 1897-ben adta ki Ver Sacrum (Szent Tavasz) című folyóiratát, majd a következő évben megnyitotta kapuit Joseph Maria Olbrich híres, aranycsipkés kupolájú pavilonja, amely az egyesület kiállítási épületéül is szolgált. Ez az időszak kétségtelenül a modernek áttörése: a „Szent Tavasz” („Heilige Frühling”) idején a Secession két csoportjának képviselői – a realisták, illetve a Gustav Klimt köré csoportosuló szimbolisták (Hoffmann, Moll, Kolo, Moser, és Otto Wagner) – még vállvetve, közösen léptek fel a kor uralkodó művészeti normái és ideái ellen.

A "ver sacrum" =szent tavasz
Ez a múzeum negyedtől nincs messze.
Íme ez már a Museumquartier:

KAttints ide  --ez a Museumquartier

MOMUK-Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien

Leopold Museum

Itt Schiele gyűjtemények és főként Gustav Klimt fő munkái voltak láthatóak.
www.leopoldmuseum.org
Gustav Klimt: akit érdekel olvasson róla!! Nem egyszerű a fickó!!

Amikor bezárt a múzeumnegyed utaztunk a Brigittenauba a másik szállásunkra,hogy tudjunk további programokat csinálni. Egy kis háttér sugallatból megtudtam,hogy árulnak itten Bécsben 2 méteres kolbászkát is! Hát nehogy már azt ne próbáljuk ki!!!
Íme a szállásunk:

Ennyit láttunk belőle este. Sikerült a recepciós csajt kifaggatnom,hogy merre találjuka 7 Centimeter étterem egyik legközelebbjét. Továbbá sikerült elrendeznem,hogy ne külön szobába legyünk,hanem egybe 4en!!Tök jó volt így!!
Íme a célpont: Centimeter VI.

Na egy ilyen szalagot kértem emlékbe a csajtól...ez volt az étel/itallap:

Tádááám...2 méter kóbász!!!
ELŐTTE:

UTÁNA:

Amikor jól laktunk,mindent megettünk,beszélgettünk,söröztünk...elindultunk vissza a Brigittenauba,DE előtte még támadt egy igen marha ötletem...mit ad' Isten megláttam egy mobil fényképezkedős helyet(ami egy férőhelyes) és közösen csináltunk egy képet egy vicces kerettel:D

Hát nem klassz??!!-szerintünk az volt!!
Haza metróztunk-na a közlekedésről még pár mondatot! Bécsben a közlekedés tök egyszerű,mindig jön valami,nem kell órákat várni és ahova akarsz oda érsz pontosan,nincs semmi fennakadás!!Térkép sem kell,megkérdezed segítenek....jé de furcsa!!!
Csak egy olyan lapra volt szükségünk,amin rajta van a metró,villamos hálózat! Éjszaka is minden sima liba volt!!
-Este amikor megnyugodtunk teljesen,zuhany után még nevetgéltünk kicsit,de hamar kidőlt mindenki egy ilyen nap után. Álomba szenderültünk...

és reggel minden ment tovább...

3. nap

Szintén reggelivel kezdtünk és innen is a Virginieék mindent vittek,ami mozdítható! A kakaós csészét is :D:D
Amikor újra útnak indultunk a múzeumnegyedbe,akkor újabb 3 kiállítást néztünk meg..na itt voltak dolgok!
Az egyik kiállítás táméja a Performativ Körper=performativitás
Többek között ilyeneket láthattunk:

Gina Panet művészete:

A test megalázásával érdekes módon Nyugat-Európában is foglalkoznak. A testaktus jelentőségét az általa kialakított zavaró jelenségek felerősítik, saját magát teszi ki a maga kiváltotta erőszaknak. A sebek, égések, vércsatornák felszaggatása és a saját testében előidézett biológiai zavarok nyomasztóan kényelmetlen lelki és gondolati állapotokat provokálnak, de mindez lehetővé teszi, hogy a látott viselkedés oka valószínűsíthető legyen. Gina Pane érzékelteti az erőszak mindennaposságát. Az erőszak elutasítja az embert, az életet, a szenvedést, ahogy azt a háború, közúti balesetek, deportálások stb. bizonyították. De az önrontásnak is nagy szerepe van akcióiban. Romlott húst nyel, macska módjára lefetyeli a tejet, mentával és tejjel keverve üvegszilánkokat nyalogat. A rossz ösztönök hatalmas ereje és szerepe mozgatja ekkor. Gina Pane akciói szusszanásnyi pihenést sem engedélyeznek a közönségnek. Szenvedésével, kockázatvállalásával támadja nézője közömbösségét és tartózkodó természetét, közvetíti iszonyát, kiszolgáltatottságát, rádöbbentve őt a testnek mint tudat¬nak a jelentőségére. Cselekményeinek vezérelve tiszta gondolat, intellektuális és érzékeny analízis. Hónapokon át készül cselekményeire (jegyzetek, vázlatok, olvasás és tudatos, éles létgyakorlatok), valamint fizikai tréningekkel is alkalmassá teszi magát az akcióra. (Romlott hús nyelése, hosszas álldogálás égő gyertyák felett stb.) A testet elmélkedő és szenvedő anyaggá változásában ragadja meg.

Párizsban működik, általában önmagán ejtett vágásokkal foglalkozik (test deformálása, metaforikus roncsolása, a fájdalom újrateremtése, az identitás felszámolása). Kiszámított veszélyhelyzetek ezek. A francia Journiac munkáiban gyökerező kockázat változatait Gina Pane akciói vitték tovább, különösen viszont az Escalade sanglante című stúdiómunka óta.

-Ezt a francia lányok mesélték,hogy ez az Escalade sanglante ez "éles mászóka" ezek olyan képei voltak,hogy egy létra szerűség fokain pengék voltak és úgy fotózott..nagyon groteszk a dolog,mert belőlünk is olyan néha undort,néha gusztustalanságot váltott ki. De ezek szerint az elvek szerint a kiállítás a elérte a célját. Ez is a művészet egyik formája,nem minden szép,az élet sem mindig...(ezzel idéztem valakit) De ha belegondoltok,tényleg nem minden habostorta!!Befogadtuk,megemésztettük...voltunk ilyenen is!!

Ezután Bandival voltunk az Architektzentrumban,ami Ausztria fejlődését mutatta be a 20. és a 21. században.
Annyira nem értek hozzá,de ilyet is láttunk!

További képek itt:  első
                          második
                          harmadik
                          negyedik

Na ez pedig a vége felé....tessék csak megkeresni a képen! Amélie,Virginie és én vagyunk rajta! Bandi nem akarta :((
Kattints ide:

Ez egy nem is tudom megfogalmazni hol volt. De a múzeumnegyeden belül egy kis beugrós számítástechnikai,animációs filmes terem..ez elvileg gyerekeknek volt kitalálva de mi is kipróbáltuk és megnéztünk egy animációs filmet is..többé-kevésbéértettük is! Ez a kép úgy készült,hogy fölé hajoltál,az a valami lefényképezett és utána kidekorálhattad magad ahogy akartad!!És felrakta utána a kirakatba(vagyis nem tudom mi az.)

Ezután a Schönbrunn kastály volt a tervben,el is jutottunk odáig,de rengeteg ember volt és nem mentünk be,de nekem kívülről is nagyon szép volt :))

Erzsébet-királyné,(magyar királyné,osztrák császárné) Sisi néven is elterjedt!

Akit érdekel bővebben: kattintson ide

Schönbrunn kastély: a nagyításhoz kattints ide

A schönbrunn-i kastély után sietnünk kellett,hogy elérjünk még a Praterbe is. A Prater az a vidámpark.
Ezte nem kell magyaráznom,DE itt van Bécs egyik nevezetessége az óriás kerék is,ami miatt idejöttünk!!!
Néhány kép:

és tádám...erre ültünk fel,íme az óriás kerék!

VIDEÓÓÓ,de jóóó!!  Bandi videózott! Kattints ide...  azért annyira nem volt kicsi:))
Virginie és én:

Itta Praterben egy tradicionális helyen,ahol minden földi jó kapható megittuk első Wiener kávénkat! Ahogy az osztrákok mondják Melange a németek ugyanerre azt mondják,hogy kávé tejjel :) Érdekes nem egy nyelv két különböző formában!!

Na és az utolsó pont a mai bejegyzésemnél...vettem a múzeumnegyedben egy ördöglakat készeltet kemény 7 euróért! Csuda klassz mindenhova viszem magammal. Alig vártam,hogy elinduljunk a vonattal,hogy kibonthassam... 12 darabos a jószágom és nehézségi szintekre van osztva,én a 3ig jutottam eddig,most buzerálom a 4.et!! Nem tudom lerakni! Ez az ördöglakat,aki nem ismerné,egy őskori logikai játék!!Két hajlított fém ami össze van kapcsolva és úgy kell szétszedni,hogy nem feszíted..máshogy nem megy!Logika!!
Íme a művész  fotóm:

-Azt hiszem eleget írtam,szövegeltem..többet nem bírok,ennyit terveztem,hogy megírok!
Éljen Erasmus!

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nacsinák Gergely András - SCHIELE FÁI 2011.02.07. 15:09:16

Ő volt az, aki egy kórboncnok akkurátus mozdulataival tárta fel modelljei személyiségét, mintha ecset helyett szikével dolgozna. Az álarcokkal együtt többnyire az arcokat is sikerült letépnie. Megfestette az évtizedekkel később megvalósuló, akkor elépz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pötyu 2008.10.20. 21:39:43

Szya Mané!!!
Hirtelen fel kell dolgoznom ezt a mérhetetlen mennyiségű információt, alig tudok hozzászólni, de nagyon nagyon örülök neki, h ennyire sokminden törpénik, és jó' érzed magad!
hiányzasz itthonru! Puszcsizlak!

Elmi

anya 2008.10.21. 20:56:02

Juca! Hát nem is tudom mit szóljak hozzá,ez tényleg olyan, mint egy folytatásos regény. Ugy gondolom ebből a 2-3 napos kirándulásból talán nem is maradt ki semmi,mert ennyit és ilyen jól leirni...Akik olvassák azok is egy élményben részesülnek. Csak igy tovább és ne hagyjon fel a lelkesedésed az irással a 4.hónap után sem.Várom a folytatást!